ZETApress

hírportál

Négy trend a webshopnál

Ecommerce HungaryWebshopod van? Ezekre a trendekre figyelj 2019-ben! A Black Friday láz épp elült, de még előtte vagyunk a Nagy Karácsonyi Webshop láznak, ami a vásárlások nagyját generálja ebben az iparágban. De tényleg így lesz ez 2019-ben is? Tényleg egy-két nagyobb ünnep vagy dátum miatt éri meg webshopot nyitni? Utánajártunk.

Erre a négy trendre kell felkészítened a webshopod ? és önmagad ? jövőre, ha nemcsak az ünnepnapokon, de folyamatosan növekedni szeretnél az év során: Megnő a multi-channel szerepe az online értékesítésnél is; az Instagram az új Facebook; figyelj a gépházra: a logisztikán fogják meg a legtöbben a profitot! Megjelenik a Mesterséges intelligencia (MI) a webshopoknál is.

1. Megnő a multi-channel szerepe az online értékesítésnél is

Mára már szinte teljesen elmosódott a hagyományos és az online áruházak közötti határ. Ennek eredményeként egyre több offline bolt erősíti online jelenlétét, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. Egyre jobban hódítanak az online piacterek és a közösségi felületeken belüli vásárlási lehetőségek. Ez bizony nagyban befolyásolja a marketing tevékenységünket is, hiszen emiatt átfogó stratégiára van szükségünk.

Életszerű példa, hogy megnézed a webshopban, kapható-e a termék a legközelebbi üzletben, bemész megfogdosni, felpróbálni, de online kaptál egy kupont, amivel kifizeted és házhoz rendeled. Majd ha vissza kell küldeni, mert hibás terméket kaptál, akkor a fizikai boltba viszed vissza, és hozol el egy csereterméket.

De ez még csak a ma. A holnap, vagyis amire már készülnöd kell, az a többfrontú jelenlét: nem elég a fizikai bolt és a webes jelenlét, de legyél ott a piactereken is (Amazon, Vatera), illetve a közösségi felületekről már nemcsak forgalmat terelsz a boltodra, hanem akár ott azonnal vásárolhatnak az embereket. Például az Instagramon belül már lehet vásárolni, de ezt lásd a következő pontban.

Mindez a komplex jelenlét kihat a marketing tevékenységedre is, mert emiatt átfogó stratégia kell, és nem feltétlenül külön csatornákra szabottan. Új kifejezés, amiket tanulj meg, a multi-channel messaging és a conversational commerce!

Aminél még be fog mindez zavarni, az az eredményesség mérése. Mert köztudott, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott pénz ? csak azt nehéz tudni, hogy melyik fele. Ha a vásárlóknál elmosódnak az online és offline, valamint a piacterek, közösségi terek és értékesítési terek közötti határok, akkor hogyan tudod mérni ezt a komplex folyamatot?

A legnagyobb távolságra pedig a hangalapú kereséstől vannak az e-kereskedők. Az Amazon Alexa vagy a Google Home rendszere az USA-ban biztosan trendszerű növekedésnek örvendhet 2019-ben. Viszont ez még nem fog begyűrűzni hozzánk, hiszen ezek az eszközök Magyarországon kevésbé teljes-körűen működnek.

2. Az Instagram az új Facebook

A 2018-as év a Facebook botrányaival volt tele, és ezt még tetézte a közösségi óriás azzal, hogy már nemcsak a márkaoldalak elérése a közel nullás, hanem a csoportok elérését is levették nullára. Már megszoktuk, hogy a több tízezres követőbázisunknak folyamatosan hirdetnünk kell csak azért is, hogy lássák a posztjainkat. De mostanról a nyitott vagy zárt csoportjainkban is a fizetés az egyedüli megoldás, hogy mindenkit elérjünk.

Az Instagram még kitart. Ott az elérés jó, a tartalom kevés, a reklámzaj alacsony. Évek óta trend az Instagram terjedése ? még magyar nyelvű könyv is van az Insta marketingről ? mégsem feküdtek rá a cégek komolyabban a tartalomgyártásra. Hogyan is tudtak volna a márkák, mikor az Instán a véleményvezérek uralkodnak? Azok az ún. influencerek, akik saját márkájukat építették fel, és mára ők lettek az instán a kommunikáció leghatékonyabb csatornái.

A közösségi média gyorsan az egyik legfontosabb tényezővé vált a vásárlási döntésben, hiszen az emberek 93%-a közösségi oldalakon tájékozódik a kiválasztott termékről. Így a webáruházaknak még több időt és energiát kell ebbe fektetnie a jövőben. A felhasználók által generált tartalom a legújabb trend, hiszen nemcsak autentikus tartalmat tehetünk közzé, de a potenciális vásárlóink meggyőzésére is hatékony módszer a termékünket használatban mutatni.

3. Figyelj a gépházra: a logisztikán fogják meg a legtöbben a profitot!

Egyre növekednek a felhasználói igények, nehéz megtalálni a megfelelő szakembereket, és a folyamatok is egyre komplexebbé válnak. Ez a trend egyértelműen látszik hazánkban. E-kereskedőként több energiát kell belefektetnünk abba, hogy megtaláljuk a megfelelő partnereket, hiszen nem mindegy, hogy kikkel dolgozunk együtt és milyen megoldásokat választunk.

A logisztikai kihívások megoldására egyik népszerű megoldás a dropshipping módszer, mely lényegesen megkönnyíti webáruházunk üzemeltetését. A dropshipping lényege, hogy egy nagyker vállalja a munka nagy részét, raktározza és kiszállítja a vevőnek a megrendelt terméket, a mi webáruházunk nevében.

Ezzel a trenddel párhuzamosan növekszik a visszaküldött csomagok száma, évről évre. Ezt is le kell kezelni, és aki ebben költséghatékony, egyszerű és ügyfélbarát megoldást talál, az egyértelmű előnyhöz jut másokkal szemben.

4. Megjelenik a Mesterséges intelligencia (MI) a webshopoknál is

A mesterséges intelligencia korát éljük, jelen van az egészségügyben, a gazdaságban és az e-kereskedelemben is. Az MI lényege, hogy algoritmusok használatával mintákat találunk és képesek vagyunk adatokat jósolni, így személyre-szabott vásárlási élményt nyújthatunk látogatóinknak.

A fogyasztók már elvárják, hogy csak olyan tartalmat lássanak, amely érdekli is őket, így elengedhetetlen, hogy webáruházunkba beépítsük a gépi tanulásos algoritmusokat. Bár a GDPR és az adatok alapján történő perszonalizáció nem a legjobb barátok.

A mesterséges intelligencia első követei már rég elérhetőek a webshop tulajdonosok számára. Gondoljunk csak az intelligens ajánló rendszerekre, vagy azokra a látogató megtartó megoldásokra, amelyek pontosan tudják, hogy melyik látogatónknak éppen milyen ajánlat ugorjon fel, ezzel megmentve az oldalelhagyástól.

A jövő megoldásai kiterjesztik a digitális termékeket a fizikai térbe. Az augmented reality segítségével ki tudjuk vetíteni a megvásárolni kívánt termékeket a lakásunkba, megnézve a jövendőbeli helyét, hogy mennyire illeszkedik oda. Vagy felpróbálhatjuk az üzletben a ruhákat egy okos tükör segítségével úgy, hogy nem kell a próbafülkéhez sorba állni. A lényeg, hogy a MI segítségével a határok tovább homályosodnak az online és offline között.

+1 tipp, hogyan sajátítsd el mindezt a trendet egyszerre

Az Ecommerce Expo 2019-es programját pontosan a jövő évi trendnek megfelelően raktuk össze ? tudtuk meg Rab Mátétól. Vegyük sorba, hogy kiket találsz meg nálunk az egyes trendekről előadni:

Multi-channel marketing, és a conversational commerce: hazai nagykövete Szabó Csenger és a Chatbotize.me csapata, akik azóta foglalkoznak chatbotokkal, mióta a technológia megjelent. Jól mutatja a trend terjedését, hogy az USA-tól Szingapúrig mindenhonnan vannak ügyfeleik, és a hazai webshopok közül a BiotechUSA is használja a megoldásukat.

Instagram marketing: ebből a szegmensből többen is előadóink lesznek. Klausz Melinda közösségi média szakértő, aki a témában 7 szakmai könyvet is publikált és 10 díjat nyert, pont ezért az Ecommerce Expo nyitó-előadását is ő tartja. A szekció termében követi többek között Bogár Márk, a sárréti chilifarm social media menedzsere, és előadónk lesz Kiss Virág influencer, aki az influencer marketing előnyeiről mutat esettanulmányt egy webáruház indításánál.

Kiszervezett logisztika: két nagyágyú is képviselni fogja a kiszervezett logisztika előnyeit az Expon. Rácz Péter a Complexpresszel a legszélesebb körű szolgáltatást nyújtják a webshopoknak, sőt, az ő szervezésükben hirdetik ki minden évben az Év Webshopja díjakat is. Másik előadónk Perényi András, aki webshop tulajdonosból nyergelt át a másik oldalra, innovatív logisztikai megoldásokat nyújtva kicsiktől nagyvállalatokig mindenkinek.

Mesterséges intelligencia: előadóink a témából Dr. Bőgel György egyetemi professzor, aki tucatnyi könyvet írt a technológiai fejlődésről, és az ezzel foglalkozó szövetségek vezetője, stratégiai tanácsadója. Gyakorlati tippekkel érkezik Surányi Ferenc, a VHK Klub vezetője, aki több ezer céget segített már át az automatizációval járó könnyebb útra. Végül egy hamarosan bejelentett előadó az online és a kiterjesztett valóságot köti össze egy globális nagy webáruházban, ahol már mind vásároltunk, ezzel saját lakásunkba varázsolva a termékeiket.

Szóljon hozzá!