ZETApress

hírportál

Online-on kommunikáljunk!

Online jelenlétA mai világban az életünk egy részét az online világban éljük. Az interneten keresztül intézzük ügyeinket, tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, vásárolunk, olvasunk, filmet nézünk, vagy számunkra hasznos információk után kutatunk.

Az online jelenlét nélkülözhetetlen! Tulajdonképpen szórakozásra és munkára egyaránt használjuk. Magánszemélyként és cégként is hasznát vesszük nap mint nap, sőt manapság már szinte követelmény, hogy jelen legyünk online. Számos lehetőségünk van erre mind a magánéletben, mind pedig az üzleti életben is – olvasható a Rackhost Zrt. tanulmányában. Fotónk a Pixabay felvétele.

Közösségi média

Közösségi média oldalak tucatjai közül választhatunk felhasználási céljaink és preferenciáink függvényében. Hazánkban a legnépszerűbbek a Facebook, YouTube, Instagram, SnapChat, LinkedIn és a Pinterest, hogy csak párat említsünk közülük.

Cégként is érdemes lehet kihasználni a közösségi média oldalak adta lehetőségeket. A Facebook jelenlét a legalapvetőbb, ha mindenképp csak egy platformot akarunk választani, akkor ez legyen az. Egyébként pedig célközönségünktől és profilunktól függően mérlegeljük a lehetőségeket! Fiatal korosztály esetén a SnapChat vagy az Instagram jó döntés lehet, ha a termékünk, szolgáltatásunk stílusából fakadóan fontos a vizuális megjelenítés és a használat közbeni bemutatás, akkor a YouTube-ot ne hagyjuk ki! Sőt vannak kifejezetten iparág specifikus oldalak is, melyeket mindenképpen ismernünk és használnunk kell, ha azon a területen tevékenykedünk.

Honlap

A cég közösségi média jelenléte bármennyire is fontos és hasznos, nem helyettesíti a weboldalt. Egymás kiegészítői lehetnek, de más célokat szolgálnak. A Facebook inkább brand építő hatású, míg a vásárlási döntés meghozatala szempontjából fontos információkat a látogatók többnyire a honlapról szerzik. Nem olyan nagy feladat saját weboldalt indítani, mint ahogyan azt előzetesen gondoljuk. Szükség lesz hozzá egy domain névre, igénybe kell venni egy webtárhely szolgáltatást, majd létrehozni a honlapot. Erre számos sablon létezik, felhasználói szintű informatikai ismeretekkel saját magunk is képesek lehetünk az elkészítésére.

Blog

Az online megjelenés egy másik módja, ha blogot vezetünk. Teszik ezt hétköznapi emberek is önkifejezés céljából, vagy hobbi gyanánt, de vállalkozások is. A cégek általában edukációs jellegű sorozatot indítanak, mellyel közelebb hozzák az olvasókat a termékükhöz, szolgáltatásukhoz, vagy magához az iparághoz. Szintén nagyon fontos platformról van szó, de nem minden esetben szükséges a használata. A célcsoport, termékkör, célok, valamint a vállalkozás élethelyzete határozzák meg, hogy javasolt-e céges blogot indítani.

Számos eszköz közül válogathatunk, hogy milyen módon szeretnénk megjelenni online. Saját érdekeinket figyelembe véve kell eldöntenünk, hogy melyiket, vagy melyeket választjuk. Az biztos, hogy érdemes legalább egy platformon jelen lenni, és a választottat aktívan kezelni. Az online tér nagy lehetőséget rejt, használjuk ki okosan!

Szóljon hozzá!