ZETApress

hírportál

Elindult az átkelőhajó

Mától várhatóan három hónapon át nem használhatják az utasok az M2-es metró Kossuth Lajos téri állomását. A korlátozásra a MTESZ-székház bontása miatt van szükség. A kimaradó metróállomás elérését a Deák Ferenc tér és a Kossuth Lajos tér között közlekedő M2A metrópótló autóbusz, valamint a Batthyány tér és a Kossuth tér között úszó D2 hajójárat segíti.

Az egykori MTESZ-székház (Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége) bontási munkálatai szeptemberben kezdődtek és nagyjából félévig tartanak. Az Országgyűlés Hivatala tavaly szeptemberben hirdetett nemzetközi építészeti ötletpályázatot a Kossuth Lajos tér egyetlen, a tér arculatába nem illő épülete, a metróállomás feletti irodaház új homlokzati kialakítására.

Ma 16:15-kor a Batthyány téren Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes elindította a D2-es hajójáratot, amely a két part között szállítja az utasokat. A Várhegy és a Lánchíd átkelőhajók az M2-es metró pótlását segítik várhatóan három hónapon át hétköznap 07-től, hétvégén 09-től 20 óráig 15 percenként BKK-jeggyel, vagy -bérlettel. A járműveket fényfüzér díszíti, ezzel is hozzájárulva az adventi hangulathoz. Jómagam az elsők között utazhattam a Várhegy hajóval, s indulás előtt a hajóvezetővel és a matrózzal is elbeszélgettem. Fotóink Lantai József felvételei.

A kapitány már 40 éve hajózik a Dunán, a Várhegy hajót 2 éve vezeti. A BKK vonalas járatait kedveli, amely a főváros északi határát köti össze a délivel. Ott két kikötés között viszonylag hosszabb idő telik el, míg az átkelőjáraton fárasztó az állandó kikötés, újraindulás. Este megindulnak a sétahajók is a Dunán, s mivel azoké az elsőbbség, ezért nehéz lesz a menetrendet tartania. A téli hónapokban sem állnak le, mert nincs nagy jégzajlás a Duna fővárosi szakaszán. 31 évig a Vízügynél hajózott, akkor ilyenben is többször volt része. Sokszor álltak le éjszakára, s megvárták, hogy a hajnali fagyban jobban beálljon a jég.

A fiatal matróz is két éve hajózik már a kapitánnyal. Ő ellenőrzi a felszállók jegyeit, bérleteit. A vonaljáratokkal ellentétben itt nem lesznek ehhez biztonsági őrök. A jegyeket nem lehet lyukasztani, ellenőrzéskor a matróz eltépi, illetve lebélyegzi, hogy a a Batthyány téren a metróra, vagy a Kossuth téren a metrópótló autóbuszra átszállva még használni lehessen azokat. Aki menetjegy és bérlet nélkül száll fel a hajóra, 450 forintért megveheti a matróztól ugyanúgy, mint az autóbuszokon teheti a járművezetőktől.

Szóljon hozzá!