ZETApress

hírportál

Uber: búcsú Budapesttől

UberAz Uber felfüggeszti szolgáltatását Budapesten: 609 nappal az indulás után, július 24-én vasárnap déli 12 órától nem lesz elérhető Budapesten az UberX. A 160 ezer magyar felhasználó már csak külföldön, többek között 21 Európai uniós tagállamban tudja használni az alkalmazást ? tudatta a Flow PR.

Az Uber 2014. november 12-én indult el Magyarországon. 609 nappal, és 160 ezer felhasználóval később az Uber arra kényszerül, hogy felfüggessze szolgáltatását Budapesten, köszönhetően annak az újonnan életbe lépő jogszabálynak, amely ellehetetleníti, hogy magyar vállalkozó autósok ? hiába van engedélyük, és fizetnek tisztességesen adót ? pénzkeresésre használhassák a tulajdonukban lévő gépjárművüket.

Július 24-én 12 órakor a vállalat UberX szolgáltatását felfüggeszti, így fővárosiak és turisták tízezrei maradnak olcsó, készpénzmentes, kiváló minőségű utazási alternatíva nélkül. Július 24-e után a magyar utasok már csak külföldön használhatják az Uber alkalmazásukat. Az Uber úgy szeretné megköszönni tízezer leghűségesebb magyar felhasználójának az elmúlt 20 hónapot, hogy ajándékba ad nekik egy ingyen utazást az Európai Unió 21 országának valamelyikében.

? Az új jogi szabályozás elsősorban az autós partnereinkre nézve jelent kockázatot, annak ellenére, hogy minden hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az ő érdekükben, az ő védelmükben döntöttünk úgy: felfüggesztjük az autók rendelésének lehetőségét. Azt kell mondjam, nem rajtunk múlott. Már az első pillanattól kerestük a döntéshozókkal való párbeszéd lehetőségét. Nyilvánvaló volt, hogy nincs megfelelő jogszabály, amely az Uberhez hasonló innovatív szolgáltatásokat, a sharing economy szereplőit szabályozná. Ami szabályozás van, azt még arra a korszakra szabták, amikor nemhogy okos-telefon, még telefon sem nagyon volt Magyarországon. Mi többször is jeleztük hajlandóságunkat arra, hogy segítsük egy modern jogszabály megalkotását. De erre nem volt igény. Végül olyan jogszabály született, amely bünteti az innovációt, hátrányos a versenyre és a fogyasztóra, és előnytelen az államnak. Nem maradt más választásunk ? jelentette ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. Az utasok többször is támogatásukról biztosították az Ubert, többek között abban a petícióban, amelyet több mint 30 ezren írtak alá. A közös utazás emlékére az Uber elindította a honlapot, ahol bemutatják, mit jelentett az elmúlt 20 hónap az utasok, az autós partnerek és a főváros számára.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8G6zEC-DjUc[/youtube]

1 hozzászólás

  1. Újabb 160 ezer fiatallal tolt ki a kormány. Alig több mint tíz nap múlva kivonul Magyarországról Európa legnagyobb közösségi alapon szerveződő személyszállítási szolgáltatója, amely a XXI. századi technika segítségével közvetlenül, egyszerűen és gyorsan kapcsolta össze a keresletet a kínálattal.

    Az Uber kivonulásáért egyértelműen az Orbán-kormány a felelős. Az MSZP kezdettől fogva azt képviselte, hogy a kormány üljön tárgyalóasztalhoz a piac szereplőivel, és dolgozzon ki velük közösen egy olyan megoldást, amely az utasok mellett a taxisok és az Uber-sofőrök számára is elfogadható.

    Az Orbán-kormány nem volt hajlandó egy asztalhoz ültetni a piaci szereplőket és megoldást találni a közösségi személyszállítás megjelenésével kialakult helyzetre. Orbán Viktor és kormánya ezzel ismét világossá tette, hogy alkalmatlan a XXI. századi Magyarország vezetésére.

    A kormány büntető politikája miatt ma az Uber vonul ki, holnap más innovációra építő szolgáltatók hagyhatják el hazánkat, a fővárosba érkező több tízezer fiatalról nem is beszélve. Az Uber magyarországi története megerősíti azt is, hogy ez a kormány már csakis a közpénzek ellopásában hajlandó az innovatív megoldások támogatására.