ZETApress

hírportál

Hajózzunk Suzukival!

A Suzuki hajómotorját is díjazták az év újdonságai között. A Suzuki DF200AP hajómotorja 2. helyezést ért el az év újdonságai között a jubileumi 25. Budapest Boat Show-n csütörtökön ? tudatta Jászai Zsuzsanna PR-tanácsadó, ISSUES Management Tanácsadó Kft.

A Magyar Suzuki Zrt. Marine, azaz hajózási üzletága 2014?2015-ben jelentős fellendülést mutatott: a márka több hajómotort adott el Magyarországon, mint az őt követő négy gyártó együttesen. A Suzuki DF200AP hajómotorja a hajózási felszerelések, vitorlák, motorok és kiegészítők kategóriában lett díjazott. A Suzuki motorjának egyik fontos újdonsága a hajócsavar forgásirányának változtatása: két- vagy többmotoros hajó esetén is szükségtelen ellentétes forgásirányú hajómotort beszerezni, elég csupán a forgásirányt megváltoztatni, és lecserélni a propellert, így a DF200AP tökéletesen használható önmagában és párban is.

A 147 kilowattos 5800-as fordulatszámú 16 szelepes soros négyhengeres DF200AP motor többpontos szekvenciális elektronikus befecskendezést kapott, ennek köszönhetően káros-anyagkibocsátása egyedülállóan csekély a kategóriában. A nagyméretű, 2,9 literes hengerűrtartalmú 10,2:1 sűrítési arányú négyhengeres soros motor lenyűgöző gyorsulást és az alsó fordulatszám-tartományban is magas nyomatékot biztosít. A fél-direkt légbeszívó nyíláson hidegebb levegőt vezetnek a szívócsőbe, miközben az állítható szelepvezérlésű hengerfej több levegőhöz juttatja a motort a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség érdekében.

A motor további újdonsága a Suzuki Keyless Security System: segítségével a motor kulcs nélkül indítható, és a vízi járművet az eltulajdonítástól is védi. A Suzuki Lean Burn intelligens üzemanyag-szabályozó rendszer a teljes fordulatszám-tartományban ? így utazósebességen is ? jobb hatásfokú üzemanyag-keverékkel látja el a motort, ami jelentős megtakarítást eredményez. A precíziós elektronikus fojtószelep és fokozatvezérlő rendszer a korábban alkalmazott mechanikus vezérlőkábelek helyett digitális adatkábeleket alkalmaz. A rendszer pontos, egyenletes, precíz vezérlést eredményez, és azonnali sebességváltást tesz lehetővé. Ez különösen hasznos az alacsony fordulatszám-tartományban és manőverezéskor.

A Suzuki Marine az előzetes adatok alapján kiemelkedő évet zárt 2015-ben: a négyütemű hajó-kül-motorok forgalmazásában Európa-szerte piacvezető volt, Magyarországon pedig az október végi eladási adatok szerint a kisebb (40 lóerő alatti) és a nagyobb kül-motorok között is többet értékesített, mint az őt követő versenytársak együttvéve. ? A Suzuki hajómotorok precíz vezérlőrendszere, megbízhatósága, teljesítménye, csekély fogyasztása és egyedi megjelenése együttesen eredményezte, hogy 2015-ben a Marine üzletág értékesítése (a Datahouse adatai alapján) a darabszámokat tekintve az előző évhez viszonyítva 231 százalékkal nőtt, és a márka hazai piaci részesedése 56 százalékra ugrott ? mondta Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője, aki második képünkön Tomonori Saitóval, a Suzuki Marine Europe képviselőjével látható.

A Suzuki hajómotor-üzletága tavaly ünnepelte alapításának 50. évfordulóját. A Suzuki cégcsoport 1965-ben kezdte forgalmazni első hajómotorját, a D55-ös típust. Két évvel később elindult az export, 2014-re pedig a termelés globális összesítésben elérte a hárommillió hajómotort. A Suzuki hajómotorjai nemcsak Japánban, de világszerte is a legnépszerűbbek közé tartoznak. Érdekesség, hogy a termék fejlesztése annak idején egy Hamana-tavi algabetakarító gépekkel kapcsolatos piackutatással kezdődött, amely azt a meglepő eredményt hozta, hogy a hajó-kül-motorokra nemcsak ipari célból lehet szükség, hanem szabadidős felhasználásukra is valós igény mutatkozik.

Szóljon hozzá!