ZETApress

hírportál

Újabb FLIRT-ök januártól

108 FLIRT már közlekedik a jövőre 123 darabosra bővülő flottából. Az új motorvonatok EU-s színvonalúra emelik a hazai vasúti szolgáltatást ? tudtuk meg a délelőtti sajtótájékoztatón a Rákóczi úti Best Western Hungária Hotelben.

Munkanapokon a Budapest?Kunszentmiklós?Tass vonalon, hétvégenként Budapest és Kelebia között közlekedik a MÁV-START által idén beszerzett, ősszel forgalomba állított újabb hat FLIRT motorvonat. A vasúttársaság és a Stadler Bussnang AG júliusban kötött szerződése értelmében az októberben érkezett járművekkel együtt jelenleg 108 vonatból álló flotta 2016 decemberéig 123 darabosra bővülhet. A már leszállított 48 és a jövőre várt 15 FLIRT beszerzése az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala az új motorvonatoknak is köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedik, hiszen a FLIRT-ök a kényelmi jellemzőik mellett csökkentik a környezet terhelését is, hozzájárulva a fenntartható közlekedés kialakításához.

A 2007-2010 között forgalomba állított piros FLIRT-vonatok Budapest?Győr?Hegyeshalom?Rajka, Tatabánya?Oroszlány, Budapest?Székesfehérvár, Budapest?Pusztaszabolcs?Dombóvár/Kaposvár, Budapest?Pusztaszabolcs?Dunaújváros, Budapest?Hatvan?Füzesabony, Hatvan?Szolnok és Budapest?Sülysáp között, hétvégenként pedig Budapest?Monor?Szolnok, Budapest?Sülysáp?Szolnok, Budapest?Hatvan?Eger és Budapest?Záhony között is közlekednek. Az új, 48 darabos flottába tartozó kék FLIRT-ök a Budapest?Székesfehérvár, Budapest?Pusztaszabolcs, Budapest?Vác?Szob, Budapest?Veresegyház?Vác és Budapest?Monor?Cegléd, továbbá a Budapest?Kunszentmiklós-Tass vonalakon teszik ugyanezt.

Valamennyi meglévő jármű igen népszerű az utasok körében: ahol ezek a motorvonatok közlekednek, ott 6-12 százalékkal nőtt az utasszám. Az új járművek érkezésének ráadásul nemcsak az agglomeráció utasai váltak a nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban idősebb, használt járművek jártak. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban a tervek szerint újabb motorvonat-beszerzésekre is sor kerül majd.

A korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer/óra. A járművek modern utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WiFi-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja őket, amely lehetővé teszi, hogy az uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 kilométer/órával közlekedjenek. A járműveket egyenként ötmillió 788 ezer euróért szállítja a svájci cég.

Szóljon hozzá!