ZETApress

hírportál

Állomásavató Vácott

Váci vasútállomásNapi hatezer ingázó jár munkába és iskolába ? mondta Fördős Attila, Vác polgármestere délelőtt a váci vasútállomás átadó ünnepségén. A helyszínre a Nyugati pályaudvar 10. vágányáról 09:07 órakor induló menetrend szerinti zónázó vonattal utazhattunk, ahol 09:45-kor a Himnusz hangjaival indult az ünneplés.

A megújult állomás új szociális helyiséggel bővült és modern, vizuális utastájékoztatási rendszerrel szerelték fel. A biztonságos közlekedést felújított vasúti pálya, fedett peronok, akadálymentes liftek biztosítják, a könnyebb megközelíthetőség érdekében az állomás mellett P+R és B+R parkolók épültek. A fejlesztés keretében elektronikus biztosító berendezést telepítettek és megszépült az állomást övező zöldterület is.

Közel húszmilliárd forintos beruházással megújult a váci vasútállomás épülete és vágányhálózata, új biztosítóberendezés, valamint fedett peronok épültek ? mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a beruházás átadásakor. Naponta 31 ezer utas veszi igénybe a váci vasútvonalat, a Nyugati pályaudvarig tartó 30 perces menetidő jóval kevesebb az autós utazásnál, így megvalósult az az uniós célkitűzés, hogy az egyénitől a környezetkímélő közösségi közlekedés felé tereljék az utasokat.

A beruházással gyorsabb lett az áthaladás a váci vasútállomáson, ami azért fontos, mivel azon keresztül járnak a pozsonyi, prágai és berlini vonatok. A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a vasút fejlesztésére. Ebből 42 milliárd forintot különítettek el arra, hogy a nagyobb vasútállomásoknál megteremtsék a közvetlen autóbuszos kapcsolatot. Vácott a vasúti mellett a közúti közlekedés is javul azzal, hogy 2020-ig négysávosra szélesítik az M2-es autópályát.

Mosóczi László, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója ismertette a beruházás részleteit. A vasútállomás és a vágányhálózat felújítása, a peronok kialakítása és az egyéb építés 14,8 milliárd forintba került. A biztosító berendezés és a távközlési létesítmények megvalósítása további 4,9 milliárd forintot tett ki. Ezek 85 százaléka volt uniós forrás. Megépült 353 gépkocsi és 70 kerékpár parkolóhely is. Az elmúlt uniós költségvetési időszakban 540 kilométer vasútvonal újult meg, a 2020-ig tartó időszak támogatásából pedig jövőre elkezdődik 130 kilométer további felújítás.

Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy a váci vonal a teljes 7700 kilométeres országos hálózatnak mindössze 0,8 százaléka, de ezt használja a fizető utasok 9 százaléka, majd a négy szónok közösen vágta át 10:30-kor az állomásépület mellett kifeszített nemzeti színű szalagot. Az állófogadás után 11:28-kor indultunk vissza a fővárosba, hogy 11:54-re megérkezzünk a Nyugati pályaudvar 10. vágányára.

Szóljon hozzá!