ZETApress

hírportál

Útfejlesztés Dél-Budán

Autópálya 12×3 sávosra bővült az M0 déli szektorának M1-M7 közötti szakasza. Magyarország egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóútjának újabb szakaszán biztonságosabb és dinamikusabb lett a haladás, megszűnhetnek a turisztikai főszezonban gyakori balesetek miatt kialakuló torlódások.

Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, miniszteri biztos és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese kora délután adta át.

A 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2×2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2×3 sávon haladhat. A szakaszon a plusz egy-egy sáv mellett leállósávot is építettek. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. Az 549 napig zajló kivitelezés során 11 ezer 967 m3 betont, 8225 m3 aszfaltot használtak fel a szakemberek.

? A 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint 1000 kilométeren valósít meg jelentősebb közúti beruházásokat. A kibővített M0 szakasz a főváros vonzáskörzetében élők számára is megkönnyíti, kényelmesebbé teszi Budapest közúti elérését. A nemzeti költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon ? mondta el Aradszki András országgyűlési képviselő, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium energiaügyért felelős államtitkára.

? Minden térség számára kiemelt jelentősége van az útfejlesztésnek. Az M0 nemcsak Budapest és Pest megye, hanem az egész ország gazdasági fejlődését is szolgálja ? fűzte hozzá Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa. ? Budapest számára kiemelten fontos az M0 bővítése. Nagyon örülünk, hogy ez a szakasz elkészült. Budapest főváros beruházásában zajlik az M1-M7 csomópont fejlesztése, itt a beruházás határidőre, 2016 májusára lezajlik. Az erre közlekedők számára könnyebbé és kényelmesebbé válik az utazás ? mondta el Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese.

Autópálya 2? 2010 után a kormány létrehozta a kormányhivatal új intézményét, így az engedélyezési eljárások rugalmasabbakká váltak és rövidebb határidővel történnek ? mondta Tarnai Richárd, miniszteri biztos. ? A szakasz a szerződés szerinti határidőre elkészült. A térségben a NIF Zrt. az érdi és törökbálinti csomópontok átépítésével tovább folytatja a fejlesztést. Ezek a beruházások 2016 tavaszára elkészülnek tovább javítva a környék közlekedési feltételeit ? tette hozzá Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Az M0 déli szektora az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító autóút Magyarországon. A szakaszon a nyári csúcsidőszakban naponta átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át. Az M0 fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Betonútépítő Zrt. kivitelezésében, uniós források segítségével mintegy hatmilliárd forintból valósult meg ? tudatta az NFM Kommunikációs Főosztály.

Szóljon hozzá!