ZETApress

hírportál

Túl a milliomodik bérlésen

Pásztor Enikő bérelte ki egymilliomodik alkalommal a MOL Bubi egyik kerékpárját. A szerencsés felhasználót Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója és Szollár Domokos, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója köszöntötte.

A délutáni sajtótájékoztatón MOL Bubis meglepetés csomaggal, negyedéves bérlettel, valamint egy értékes SONY Action Cam Minivel ajándékozták meg a VII. kerületben lakó hölgyet, aki az általa egyik legtrendibbnek tartott közbringarendszert szinte mindennap használja. Kérdésünkre elmondta, hogy korábban is bicajozott, de a saját bringánál ez sokkal kényelmesebb, s nagyon örül, hogy pont neki sikerült az egymilliomodik bérlés. Fotóink Lantai József felvételei.

A több mint egy éve működő fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi sikere a várakozásokat is felülmúlta. A rendszer indulásától idén október végéig az átlagos napi bérlésszám 2021 volt, de az áprilistól szeptemberig tartó főszezonban átlagosan 3167 bringát béreltek naponta. A felhasználási adatokat elemezve látható, hogy a rendszeres, bérlettel rendelkező felhasználók többsége hetente többször használja a zöld bringákat. Mivel egy regisztrációval egyszerre akár 4 kerékpárt is lehet bérelni egy időben, sokan megosztják a bérletüket mással is, azaz a regisztráltak számánál vélhetően sokkal több ember használja rendszeresen a szolgáltatást. Az egymilliomodik bérlésig a különböző bérlettípusokból (negyed-, féléves és éves) 5072 darabot, a különféle jegytípusokból (24 órás, 72 órás és hetijegy) pedig 21 ezer 752 darabot értékesítettek.

Az eseményen elsőként felszólaló Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a MOL Bubi beváltotta a hozzá fűzött reményeket, egy teljes értékű kiegészítő közlekedési móddá vált. Ahogy idén is történt, a főváros a rendelkezésre álló források függvényében a jövőben is folytatni kívánja a rendszer fejlesztését, egyben reményét fejezte ki, hogy egyre többen csatlakoznak majd a közösségi kerékpárrendszert használókhoz.

Dr. Dabóczi Kálmán vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a BKK számára a MOL Bubi egy kommunikációs csatorna, amelyen keresztül elmondja, hogy számára mit jelent közlekedést menedzselni: azaz kulturált közlekedési módokat felajánlani és az ügyfelekre hagyni a döntést, hogy milyen kombinációban használják azokat. A meglévő infrastruktúrák összekapcsolására irányuló rendszerszintű gondolkodás fontosságát is kiemelte. Méltatta továbbá a MOL Bubi közösségteremtő erejét és a közlekedési kultúrára gyakorolt jótékony hatását is. A közbringarendszer ebben a rendszerben egy, a fenntarthatóság irányába mutató kiegészítő közlekedési mód.

Szollár Domokos kommunikációs igazgató örömét fejezte ki, hogy szponzorként támogathatnak egy ilyen valóban előremutató kezdeményezést. Elmondta, hogy a MOL szeretne példát is mutatni a szponzorációval, azzal, hogy a régió legnagyobb vállalataként egy fenntarthatóságot segítő rendszert támogat.

A legnépszerűbb gyűjtőállomások a Margitsziget (16 ezer 251 bérlés), a Kálvin tér (14 ezer 280 bérlés), az Erzsébet tér (13 ezer 907 bérlés), a Városháza Park (12 ezer 519 bérlés), és a Fővám tér (12 ezer 348 bérlés) voltak. A bérlések során jellemzően a félórás díjmentes időintervallumon belül használják a kerékpárokat, átlagosan negyedóráig, ez is mutatja, hogy a MOL Bubi kiegészítő közlekedési mód, más közösségi közlekedési móddal kombinálva szeretik használni az ügyfelek.

A felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve a rendszer indulása óta a város különböző pontjain idén szeptemberig újabb 21+1 gyűjtőállomással és negyedéves bérlettel bővültek a MOL Bubi szolgáltatásai, ezzel is elősegítve, hogy minél többen tudják használni a rendszert. A fejlesztésnek köszönhetően Budapest 11 kerületében már 98 gyűjtőállomás, 2159 dokkolóállás és 1150 kerékpár várja a MOL Bubi közbringarendszer használóit. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épült a Corvin sétányon. Szeptember 8-ai szülinapjukról idekattintva olvashatunk.

Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését. A MOL Bubi használói eddig összesen közel kétmillió kilométert tettek meg az almazöld bringákkal. A fiatalos és trendi közbringarendszer olyan szemléletformáló eszköz, amely ráirányítja a figyelmet a multimodális utazási lehetőségekre, népszerűsíti a kerékpáros és a közösségi közlekedést is, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy Budapest élhetőbb várossá fejlődjön.

Szóljon hozzá!