ZETApress

hírportál

Hazatért a kamion

Az NFH kamionjaMit vegyünk? Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? ? volt a téma délelőtt az NFH zárórendezvényén Kiss Anita szóvivő moderálásával. Az augusztus 25-ei nyitórendezvényről idekattintva olvashatunk.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ma tartotta a Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül elnevezésű, 341.213.609 forinttámogatási összegű KEOP-6.4.0/14-2015-0001 azonosító számú kiemelt projekt nyitó rendezvényét, amely a Széchenyi 2020 program keretében valósult meg. Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.

De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk? ? Az NFH fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását. Egy jól tájékozott fogyasztó ugyanis tudatában van minden olyan ismeretnek, amivel felelősségteljes döntést tud hozni. A projekt indulásakor célul tűztük ki közel tízezer fogyasztó közvetlen megszólítását, és büszkén mondhatom, hogy e célunk megvalósult ? említette beszédében Dr. Szente István, az NFH megbízott főigazgatója.

A szemléletformáló kampányok és rendezvények során célunk volt a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint: Válassza a helyi, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket! Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket! Vásároljon biotermékeket! Használjon környezetbarát tisztítószereket! Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!

A 409.496.230 forint összköltségű, 341.213.609 forinttámogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósult meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok: A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával, a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése. A projekt keretében 37 helyszínt magában foglaló rendezvénysorozat is megvalósulhatott, melyen túlmenően óriásplakát kampány, kisfilmek, TV és rádió spotok, illetve tájékoztató kiadványok segítették az ismeretek hatékony átadását.

? A projekt és különösen a rendezvénysorozat megvalósítása sokak közös munkájának eredménye. Miként az afrikai közmondás is tartja: Ha gyorsan akarsz haladni, menj egyedül. Ha messzire akarsz jutni, keress társakat. Ezért köszönetet kívánunk mondani a közreműködő civil szervezeteknek, szakértőknek, valamint munkatársainknak, hogy szakértelmükkel és áldozatos munkájukkal segítették a projekt célok megvalósítását ? hangsúlyozta dr. Aranyi Péter, az NFH Stratégiai Kabinetének főosztályvezetője. ? A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kampánya során magam is személyesen meggyőződtem arról, hogy az emberekhez akár játékos formában is közelebb hozhatóak, ezek a fogalmak és segítenek abban, hogy környezettudatosabban éljünk ? emelte ki beszédében Molnár Ferenc Caramel. A projektről bővebb információt weboldalukon olvashatunk.

Szóljon hozzá!