ZETApress

hírportál

Gyorsan szólj bele!

Budai látványtervA BKK kíváncsi az utasok véleményére. Társadalmi vitára bocsájtja a dél-budai közösségi közlekedés változásainak terveit a rövidesen elkészülő fonódó villamoshálózat, valamit a másfél éve üzemelő M4-es metró okozta forgalmi változásokkal kapcsolatban ? tudatta Sajtóosztályuk.

Társadalmi egyeztetés indul a 7-es és a 33-as buszcsalád, valamint Dél-Buda közösségi közlekedésének tervezett változásaival kapcsolatban. A Budapesti Közlekedési Központ november 10-én keddig várja a Nagytétényben, Budatétényben, Budafokon, Albertfalván, Kelenföldön, Lágymányoson, a Belvárosban, Zuglóban és az Újpalotán élők és a környék járatait használó ügyfelek véleményét, észrevételeit. A javaslatokat idekattintva lehet megtenni, s a módosítási tervek ugyanitt részletesen megismerhetők.

A 2014 tavaszán átadott M4-es metró jelentősen átalakította a közlekedési szokásokat Dél-Budán. Azonban a megújult dél-budai felszíni hálózaton az utazási szokások átrendeződésének idejére ? ideiglenes jelleggel ? megmaradtak a metróátadás előtti hagyományos közlekedési irányok. A BKK mint Budapest közlekedésszervezője az elmúlt időszakban több alkalommal minden érintett vonalon kiterjedt utasszámlálást, komplex forgalomfelvételt végzett. A forgalomszámlálások eredményei alapján ? a megváltozott utazási szokásokkal összhangban ? a BKK kidolgozta javaslatát, amelyet társadalmi egyeztetésre bocsát. A változtatásban a 7E, a 33-as, a 103-as, a 103A (új járat), a 101-es, a 101E (új járat), a 107-es, a 114-es, a 133-as, a 203E (új járat), a 213-as, a 214-es és a 233-as járat érintett az alábbiak szerint.

Új villamosvonalak Észak-, Közép- és Dél-Buda között

November 10-éig véleményezhető a budai fonódó villamoshálózat bevezetése utáni forgalmi rend terve. A Budapesti Közlekedési Központ társadalmi egyeztetésre bocsátja a budai fonódó villamoshálózat megépülésével várhatóan nagyrészt 2015 decemberétől?2016 januárjától bevezetendő villamos- és buszhálózati változásokat, amelyek eredményeképpen a jelenleg még széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkotnak, és új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A BKK által kidolgozott, és az érintett kerületek önkormányzataival egyeztetett tervek szerint az újonnan épült vágányszakaszoknak köszönhetően Dél-Budára közvetlen villamosjáratokkal lehet majd eljutni Óbudáról a Széll Kálmán téren és a budai rakparton keresztül, Hűvösvölgyből pedig a Krisztina körúton és az Alkotás utcán keresztül. A megújult vonalakon vadonatúj, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek majd.

A villamoshálózati változásokhoz kapcsolódóan a BKK úgy alakítja át a III. kerületi buszjáratok rendszerét is, hogy azokkal az új villamosvonalak minél kényelmesebben és gyorsabban legyenek elérhetőek. A Széll Kálmán teret érintő villamoshálózat felújítása szintén a budai fonódó megépítésének részeként zajlik, a tér felújításával összehangolva. A BKK mától november 10-éig várja az érintettek, az utasok javaslatait, véleményét, észrevételeit a linken, ahol egy interaktív térkép segítségével részletesen is megismerhetik a terveket.

A budai fonódó villamoshálózat megépülésével és az új villamoshálózat várhatóan idén decemberben vagy jövő januárban történő bevezetésével a jelenleg még széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkotnak, és új, átszállásmentes kapcsolat jön létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A 2014 őszén elkezdődött építkezés során a korábbi 17-es villamosvonalat egyesítik a 19-es, a 41-es és a 61-es vonalakkal, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé.

Szóljon hozzá!