ZETApress

hírportál

CAF-kák Kőbányán

CAF-indulóMa 13 órakor menetrend szerint indultak a rövidebb CAF villamosok Budapesten, a 3-as villamos vonalán. Az új villamosflotta 35 rövidebb és 12 hosszabb járműből áll majd. A rövidebb, 34 méter hosszú villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között a jövőben közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi önkormányzat megbízásából 2014 februárjában indított nyílt közbeszerzési eljárást összesen 47 alacsony-padlós villamos gyártására. Az első spanyol CAF-villamost 2015. március 21-én szombaton délután mutatták be a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén, melyről idekattintva olvashatunk. A rövidebb villamoson 200 ember tud utazni, a járművön 46 ülőhely van. A Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények az 1-es villamos vonalán járnak majd. Ez a leghosszabb és legnagyobb kapacitású villamos a világon. Ez a villamos 345 embert utazhat egyszerre és 81 ülőhellyel rendelkezik.

Az új villamosok belső kialakításukkal maximálisan megfelelnek a modern kor valamennyi igényének: alacsony-padlósak és légkondicionáltak. Az új villamosok forgalomba állításával fokozatosan kivonják a forgalomból a legöregebb, elavult járműveket. A felújított 3-as villamosvonalon 6 perccel csökkent a menetidő. A CAF-fal kötött szerződés lehetőséget teremt további 77 villamos beszerzésére. Újabb forrás felhasználásával összesen tehát 124 új villamos helyezhető üzembe 2020-ig Budapesten. Az Urbos3 típusú szerelvénnyel a Fehér úttól a Szent László térig mi is próbaútra mehettünk.

A Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés I. ütem elnevezésű projekt délelőtti sajtótájékoztatóján Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója és Felipe Rodrigo Magal, a CAF területi igazgatója mellett főpolgármesterünk is részt vett. Tarlós István arról beszélt, hogy a fővárosi közösségi közlekedés az elmúlt években új erőre kapott. Ezek között említette a 4-es metró indulását, a jármű- és hálózatfejlesztéseket, a Futár-programot, valamint az elektronikus jegykiadó automaták bevezetését. Elmondta, a mostani ciklusban kiépül majd a Baross tér és Újpalota közötti, továbbá a Külső Bécsi úti villamosvonal. A Széll Kálmán tér felújítása kapcsán arról beszélt, hogy a rekonstrukció 2016 első felében biztosan befejeződik. A tér új arculatot kap, megújul a vágányszerkezet, közelebb kerülnek egymáshoz a megállók és akadálymentessé válik a terület. Az egységes kortárs építészeti megoldásokkal pedig egy élhetőbb közösség tér jön létre.

Szóljon hozzá!