ZETApress

hírportál

Hétfőn rajtol a GyőrBike

GyőrBike bicajok a dokkolóbanVége az egy hónapos próbaüzemnek, jövő hétfőtől már mindenki használhatja a győri kötött gyűjtésű kerékpárkölcsönző rendszert ? tudtuk meg a GyőrBike hivatalos átadásán ma délelőtt a győri Megyeház téren.

Szeptember 7-től a nagyközönség számára is elérhetővé válik a város új közösségi közlekedési eszköze, a GyőrBike Bérkerékpár Rendszer, amely egy egészséges, környezettudatos és olcsó közlekedési formát kínál az itt élőknek és a turistáknak egyaránt. A megyeszékhely főbb csomópontjainak környékén kialakított 23 állomás, 256 dokkoló és 180 városi kerékpár a hét minden napján 00-tól 24 óráig hozzáférhető. A GyőrBike használata számos hétköznapi közlekedési helyzetre kínál megoldást, legyen szó iskolába vagy munkába járásról, a napi teendők gondtalan intézéséről vagy éppen turistaként a város nevezetességei közötti gyors és szabad közlekedésről, emellett hozzájárulhat a belváros egyéni gépjármű-forgalmának csökkenéséhez is.

A felhasználási igények figyelembevételével kialakított bérlet- és jegytípusok 14 éves kor fölött bárki számára biztosítják a könnyű és gyors közlekedési lehetőséget a városon belül. Az alkalmi felhasználók napi néhány száz vagy heti egy-kétezer forintért vehetik igénybe a bicikliket, amelyek használata az első félórában ingyenes. Amennyiben valaki túllépi alkalmanként a félórás használatot, akkor már minden megkezdett félóráért már fizetnie kell. Féléves és éves bérleteket is lehet majd vásárolni, ez diákoknak nyolcezer, míg felnőtteknek tízezer forintba kerül majd. A bérleti konstrukcióra is igaz, hogy az első félóra ingyenes, a további használat pedig már a bérlet árán felül terheli a felhasználók pénztárcáját.

Szeptember-októberben kedvezményesen lehet bérlethez jutni: az éves, illetve a féléves bérletért 8800, illetve 5700 forintot kérnek, az ugyanilyen időtartamra szóló diákbérletek pedig 7000 és 4600 forintba kerülnek. A bérleti szerződések megkötését a GyőrBike értékesítési pontjain: a Baross úti Látogatóközpontban vagy a Széchenyi István Egyetemen, illetve az Árpád út 32/B. alatti központi ügyfélszolgálati irodán lehet majd intézni, itt lehet hozzájutni a rendszer használatához szükséges kártyához is, amelyet első alkalommal legalább kétezer forinttal kell feltölteni. A rendszerbe történő regisztráció ingyenes, az alkalmi felhasználók pedig akár a GyőrBike weboldalán, akár az erre alkalmas terminálokon (Vasútállomás, Megyeház tér) megvásárolhatják egy, három vagy hétnapos jegyeiket. A bérletvásárlás csak személyes szerződéskötéssel lehetséges.

Borkai Zsolt győri polgármester a kerékpárkölcsönző átadásán elmondta, a győri önkormányzat kiemelt figyelmet fordít a kerékpáros infrastruktúra folyamatos fejlesztésére. Az új beruházások esetében kivétel nélkül figyelembe veszik a biciklis szempontokat, az önkormányzati forrás mellett pedig folyamatosan részt vesznek az uniós pályázatokon. A belterületi kerékpárút-hálózat bővítése mellett a térségi hálózatok fejlesztését is fontosnak tartják, példaként a már elkészült Győr-Abda kerékpárutat vagy a napjainkban is épülő Győr-Gönyű kerékpárutat említette. A GyőrBike kerékpárkölcsönző rendszer kiépítése egy újabb beruházás, amely nem csak a győrieknek, de az agglomerációban élőknek, sőt a turistáknak is jelentős előrelépést, látványos fejlesztést jelent a kerékpáros infrastruktúránkban ? fogalmazott az 1988-as szöuli olimpia tornászbajnoka mielőtt biciklire pattant. Elmondta még, hogy a nyári próbaüzem során megtörtént a finomhangolás, így remélhetőleg mindenki számára könnyen használható, praktikus rendszer lesz a győri.

A GyőrBike arca egyik arca Jakabos Zsuzsa úszónő, aki most győri színekben versenyez, ám az átadóra nem tudott eljönni. Itt volt viszont Forgács Péter, a Győri Nemzeti Színház igazgatója, a GyőrBike másik arca, aki szeretné, ha minél többen mennének bringával színházba, amely előtt egy terminál is található számos dokkolóval. Tasó Lászlót, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát is hiába vártuk, mert a délutáni rendkívüli parlamenti ülésre volt hivatalos. Sajnálhatja, hogy nem jött, mert névre szóló ajándékkártyával várták, jómagam ezzel próbálhattam ki egy győri bringát. Mivel a Mol-Bubit tavaly augusztusban teszteltem, s azóta is gyakran használom, alkalmam nyílt az összehasonlításra. A győri bicajok is 3 fokozatú váltóval felszereltek, de tömör helyett szelepes gumijaik miatt jóval könnyebben hajthatók budapesti társaiknál.

A GyőrBike rendszer mintegy bruttó 125 millió forintból, 100%-os Európai uniós támogatással valósult meg. A rendszer kivitelezését az esztergomi székhelyű Neuzer Kft. és a Cycleme Kft. alkotta konzorcium végezte el, és az ő feladatuk lesz az üzemeltetés is az elkövetkező 5 évben. Az előbbit Neuzer András, az utóbbit Borbély András ügyvezetők képviselték, akikkel az átadást követő ebéden beszélgettem. Elmondták, hogy ez már a harmadik rendszerük, az elsőt két és fél éve otthon, Esztergomban, míg a másodikat másfél éve Hévízen építették ki, s a Mol-Bubi is tőlük vett át számos ötletet a fővárosi rendszer kialakításához. Beszámolóm elkészültéért köszönet jár Győr Megyei Jogú Város vezetőinek, mert tranzitállásomat Budapestről biztosították.

Szóljon hozzá!