ZETApress

hírportál

Legyünk környezettudatosak!

Molnár Ferenc CaramelMit vegyünk? Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? ? volt a téma a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) sajtóreggelijén. Résztvevői Dr. Szente István, az NFH megbízott főigazgatója, Kiss Anita, az NFH szóvivője és Molnár Ferenc Caramel előadóművész voltak.

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot növelő kampányt indított, a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében. Az országos szintű projekt célja a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampány hozzásegíti a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során.

Ezek az információk azokra a fenntarthatóság szempontjából is lényeges termékekre ? konkrét vizsgálatok tárgyaiként ?, szolgáltatásokra fókuszálnak, amelyekkel a vásárló a mindennapi élethelyzetekben gyakran találkozik, elősegítve a környezetbarát termékek és szolgáltatások vásárlását, valamint ezek környezetbarát használatát. A szemléletformáló kampányok és rendezvények során célként jelenik meg a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint: Válassza a helyi, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket! Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket! Vásároljon biotermékeket! Használjon környezetbarát tisztítószereket! Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!

A 409 millió 496 ezer 230 forint összköltségű, 341 millió 213 ezer 609 forint támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok: A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával, a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése.

A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak majd például az NFH kamionjával, ahol lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, személyes eszmecserére, egészen október 31-én szombatig. Ez a fajta közvetlen információs csatorna újdonságként jelenik meg a hatóság kommunikációjában. A kampány során szakértők várják az érdeklődők kérdéseit és adnak tanácsot a hozzájuk fordulóknak. A programok ideje alatt minden korosztály ? egészen kicsi kortól, játékos formában ? olyan hasznos információkhoz juthat, melyeket könnyedén beépíthetnek mindennapi életükbe a környezetbarát életforma elérése érdekében. A projekt során közvetíteni kívánt üzenet széles körben támogatókra talált, így a rendezvénysorozat megvalósításhoz nevét és arcát adta a hazai zenei világ jeles képviselője Molnár Ferenc Caramel, növelve a mondanivaló súlyát és jelentőségét. A rendezvényeken most nem énekel, legközelebb csak december 20-án ad koncertet a Budapest Arénában, melyre már megkezdte a felkészülést.

A fogyasztók a kampány kiemelt üzeneteivel nemcsak az említett rendezvényeken találkozhatnak, de azok megjelennek további kisfilmekben, óriásplakátokon, rádiós és televíziós műsorokban is. A környezettudatossági szempontok figyelembevételével újul meg a hatóság számos online felülete, továbbá új mobil applikáció is kifejlesztésre kerül. A projektről bővebb információt idekattintva olvashatunk.

Szóljon hozzá!