ZETApress

hírportál

Fejlődik a vasút

VonalfelújításA 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötött-pályás közlekedés fejlesztésére, ebből a nemzetközi TEN-T hálózat (Transzeurópai Közlekedési Hálózat) 800 kilométer hosszban újul meg ? mondta Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára minisztériumi sajtótájékoztatóján.

A kiemelt projektek a következő szakaszok: Budapest?Miskolc, Püspökladány?Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld?Százhalombatta?Pusztaszabolcs, Szeged?Hódmezővásárhely?Gyula, illetve a Déli összekötő vasúti híd felújítása ? ismertette az államtitkár. Ugyancsak része a fejlesztésnek a GSM-R kommunikációs rendszer kiépítése 2554 kilométer hosszban, 450 kilométernyi vonalat villamosítanak és 2018-ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció.

Az államtitkár részletezte a MÁV adósságának alakulását is. A hitelállomány 2002-ben 27 milliárd forint volt, ez 2010-ben megközelítette a 300 milliárd forintot. Múlt év végére ? a 108 milliárdos állami adósságátvállalás eredményeként ? 152 milliárd forintra csökkent az adósság, amely ez év végére már csak hetvenmilliárd forint lesz. Az adósság csökkenését segítette a szervezeti változás is, a MÁV csoport tagjainak a száma az elmúlt 5 évben 45-ről 24-re csökkent.

A 2007 és 2009 között bezárt 39 vasútvonalból 11-et újra nyitott a kormány és 19 járaton negyedével olcsóbb tarifával lehet utazni ? jegyezte meg az államtitkár. Fónagy János kiemelte: a bemutatott eredményeket munkabékével érte el a MÁV, az elmúlt 5 évben nem volt sztrájk, az átlagbér pedig 12 százalékkal emelkedett. A fejlesztések eredményeként többen veszik igénybe a vasutat. Például a felújított székesfehérvári vonalon ötödével nőtt az utasok száma, Kunszentmiklós és Lajosmizse felé pedig a felével többen utaznak ? tette hozzá az államtitkár.

Szóljon hozzá!