ZETApress

hírportál

Villamosok Baszkföldről

Ünnepélyes keretek között mutatták be délután az első spanyol CAF-villamost a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telepén. A 34 méter hosszú szerelvény Spanyolországból hat nap alatt érkezett kamionokon Budapestre, s az eredményes hatósági vizsgák után várhatóan ősszel állhat forgalomba. Fotóink Lantai József felvételei.

Dr. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezérigazgatója a bemutatón elmondta, hogy a fővárosi közlekedésben a jelenleginél nagyobb szerepet kell kapnia a kötött pályás közlekedésnek, melyhez uniós forrásokra van szükség ? Nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani, új szerelvényekre, minőségi szolgáltatásra van szükség! ? fogalmazott a vezérigazgató. Szólt arról is, hogy a budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán.

Az 56 méteres alacsony-padlós villamosok Óbudától Kelenföldig az 1-es tegnap átadott vonalán, míg a ma látott 34 méteresek a 3-as és a budai fonódó villamoshálózat (19-es és 61-es) vonalán közlekednek majd. Év végéig 25 érkezik meg a 47 darabos (12 hosszú és 35 rövid) megrendelésből, s ha lehívják a szerződésben lévő opcionális mennyiséget is, akkor Budapest más területein is megjelenhetnek a CAF szerelvények. A rövidebbek 560 millióba, a hosszabbak 900 millióba kerülnek.

A hatósági tesztek mellett a BKK tervezi, hogy a belső végleges kialakításához kikérik a mozgáskorlátozottak és a nagycsaládosok véleményét is. Ehhez Bratkó József és kerekesszékes felesége már ma is értékes tanácsokkal szolgált. A beruházás Európai uniós támogatásból a Budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem nevű projekt révén valósul meg. A mai bemutatón nemcsak az új járművel ismerkedhettünk, de ízelítőt is kaptunk 3-3 kardtáncostól és táncoslánytól a baszk kultúrából és egy csepeli étel-italszállító cégtől a baszk gasztronómiából.

Szóljon hozzá!