ZETApress

hírportál

Panni nyert a rajzpályázaton

Országos roadshow-ra indul a Csapra fel! kampány. Sikerrel zárult a csapvíz-fogyasztás népszerűsítésére indított kampány első szakasza ? összegezték az eredményeket a budapesti sajtótájékoztató résztvevői délelőtt az Erzsébet téri Akváriumban. Fotóink Lantai József felvételei.

A fővárosi rendezvényen az öt nagy állami vízi-közműszolgáltató vezetője mellett részt vett Dr. Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára is. A tavaly december elején indított Csapra fel! kampány első szakaszában csapvíz kóstolási és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők. Néhány hét alatt több mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét. A győztes az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. Szilvásvárad Szalajka-völgyi vize lett. A népszerű szomjoltó speciális gyerekrajzzal díszített palackba kerülve most országos roadshow-ra indul.

Tavaly december elején indította útjára az öt nagy állami vízi-közműszolgáltató ? a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt, az Észak-dunántúli Vízmű Zrt, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. és a Tisza-menti Regionális Vízművek Zrt. ? Csapra fel! kommunikációs kampányát. Céljuk a tudatos vízfogyasztás és hatékony vízfelhasználás mellett a lakosság csapvíz fogyasztásra való ösztönzése. ? A tiszta, minőségi csapvíz biztosítása a mindenkori kormány egyik legfontosabb feladata, ugyanakkor mindannyiunknak felelősséggel kell bánnia e közös természeti kincsünkkel. A regionális vízművek szemléletformáló kampánya erre igyekszik ráirányítani a figyelmet, hozzájárulva egy fenntartható jövőhöz ? mutatott rá Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára a belvárosi rendezvényen.

A kampány első szakaszában a lakosság az öt nagy szolgáltató 15-féle vizéből választhatta ki a neki leginkább tetszőt. Az I. Országos Csapvíz-kóstoló Verseny keretében több ezren mondták el véleményüket. A leadott szavazatok alapján az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. Szilvásvárad Szalajka-völgyi vize lett a győztes, melyről decemberben mi is beszámoltunk. ? A többségi állami tulajdonú regionális vízi-közműszolgáltató cégek, köztük az ÉRV küldetése, hogy a társadalom megelégedésére a legmagasabb minőségi színvonalú szolgáltatást nyújtsuk. Öröm, hogy a kampány lehetőséget adott számunkra, hogy megmutassuk, mennyiféle ízű, rendszeresen ellenőrzött, egészséges ivóvíz van Magyarországon. Társaságunk vezetőjeként büszkeséggel tölt el, hogy a szolgáltatási területünkön található víz lett a kedvenc, de hiszem, hogy a kampány valódi nyertesei a nívós víziközmű-szolgáltatók csapvíz-fogyasztói ? tájékoztatott Ritter Géza, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. vezérigazgatója.

A legjobbnak ítélt csapvíz kulacsokba került, és különleges címkét is kapott. A kampány kiemelt célcsoportját képező diákok egy országos pályázat keretében tervezhették meg a nyertes víz palackjának címkéjét. A győztes pályamunkát a tízéves Kóbor Hanna Panni, a szegedi Juhász Gyula Általános Iskola 4/B. osztályos tanulója küldte be. A nyertest 24 osztálytársa kísérte el autóbuszon, őt Gergővel, hatéves öccsével együtt viszont szülei hozták el autóval az Erzsébet téri rendezvényre. ? Hú, ez nagyon drága lehetett! ? mondta Panni, amikor Kuna Tibor ügyvezető igazgatótól, Dr. Fónagy János parlamenti államtitkártól, Ritter Géza vezérigazgatótól és Balázs Biankától, az MTVA/m2 gyermek és ifjúsági műsorok főszerkesztőjétől átvette a jutalom iPod-ot.

Kérdésemre Panni elmondta, hogy kedvenc tantárgya a rajz, félóra alatt készítette el díjnyertes művét ceruzával és tűfilccel. Édesapjától megtudtam, hogy síelés közben vették észre a pályázati felhívást, s Panni otthon rögvest rajzeszközöket ragadott, s a kész művet édesapja szkennelte be. Ha megszállja az ihlet, ennél jobb munkái is vannak, de mivel a téma most kötött volt, fantáziája nem szárnyalhatott szabadon. Öccse, az 1. osztályos Gergő nem rajzolt, nem művészlélek. Kedvenc tantárgya a matematika, s elég jól sakkozik.

Kuna Tibor, a Young and Partners Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Csapra fel! kampány országos roadshow-val folytatódik, ahová elektromos meghajtású autóval indulnak február 17-én, a szorgalmi időszak kezdetén. Ennek keretében a kezdeményezés két hét alatt eljut a legnagyobb egyetemekre, főiskolákra is az országban. A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyben edukatív tesztekkel hívják fel a csapvízfogyasztásra a fiatalok figyelmét. Az öt regionális vízi-közműszolgáltató nem először fog össze a társadalmi szemléletformálás jegyében. A 2013-ban Tudatos vízfelhasználó néven indított közös kampányuk fő céljaként a lakosság tudatos vízfogyasztása erősítésének támogatását, a hatékony vízfelhasználást eredményező fogyasztói attitűd kialakítását fogalmazták meg. Az idei kampány során ezeket a célokat kiegészítették a magyar lakosság csapvíz fogyasztásra ösztönzésével.

Szóljon hozzá!