ZETApress

hírportál

Csapra fel az Árkádban

Csapvízzel az egészségért és a környezettudatosságért! A csapvíz egészséges és mindenki számára elérhető élelmiszer, fogyasztása nem csak egészséges, de környezettudatos viselkedést is von maga után ? ez a fő gondolata az Árkád Bevásárlóközpont 1. emeletén ma elindított Csapra fel! nevet viselő kampánynak.

Az edukatív kampányt az öt állami regionális vízi-közműszolgáltató indítja, célja a tudatos vízfogyasztással összefüggő szemléletformálás. ? A tudatos fogyasztóvá válás folyamatának az is fontos része, hogy egyre többször keressük az egészséges magyar termékeket. Szerencsére a legkézenfekvőbb egészséges magyar termék ott van az otthonunkban. A csapvíz az a termék, amit a legtöbben fogyasztunk, de talán annyira természetesnek vesszük, hogy fel sem mérjük annak valós értékét. A vízi-közmű cégeknél nap mint nap számos kolléga dolgozik azért, hogy magas színvonalú, fogyasztóbarát szolgáltatást nyújtson, melynek középpontjában az elégedett felhasználó áll ? mondta Koszorús László Gáspár, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára a kampány nyitó sajtótájékoztatóján.

A Csapra fel! nevet viselő kampány számos eszközt alkalmaz arra, hogy a lakossághoz eljuttassa üzeneteit. Ilyen például az I. Országos Csapvíz-kóstoló Verseny, amelynek keretében a december 22-én hétfőig, a budapesti Árkád Bevásárlóközpont -1. szintjén működő Aquabárban az öt állami regionális vízi-közműszolgáltató (Dunántúli Regionális Vízmű Zrt, Duna-menti Regionális Vízmű Zrt, Észak-dunántúli Vízmű Zrt, Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt, Tisza-menti Regionális Vízművek Zrt.) kiválasztott vízbázisaiból származó, 3-szor 5-féle vizét kóstolhatják meg az érdeklődők, illetve szavazhatnak is a nekik legjobban ízlő vízre. Az összesítés végén kiderül, melyik Magyarország legfinomabb csapvize.

A kampány kiemelt célcsoportját képező diákok pedig egy országos pályázat keretében tervezheti meg a nyertes víz palackjának címkéjét. ? Felelős szolgáltatókként úgy gondoljuk, hogy amellett, hogy a fogyasztóink számára biztosítjuk a mindennapi magas színvonalú vízszolgáltatást, fontos az is, hogy segítsünk számukra a tudatos vízhasználat és vízfogyasztás kialakításában, vagyis edukáljunk, információt adjunk át ? mondta el a többi négy vállalatvezető nevében is Winkler Tamás, a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. vezérigazgatója.

Az öt regionális víziközmű-szolgáltató életében nem ez az első eset, hogy összefognak a társadalmi szemléletformálás jegyében. A 2013-ban Tudatos vízfelhasználó néven indított közös kampányuk fő céljaként a lakosság tudatos vízfogyasztása erősítésének támogatását, a hatékony vízfelhasználást eredményező fogyasztói attitűd kialakítását fogalmazták meg. Az idei kampány során ezeket a célokat kiegészítették a magyar lakosság csapvíz fogyasztására ösztönzésével. Bár a kampányt szervező regionális vízi-közműszolgáltatók több mint 2,5 millió fogyasztó ivóvízellátásáról gondoskodnak, a kampány országos hatókörű, az egész ország lakosságának szól.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Csapra fel az Aquabárban | ZETApress

Szóljon hozzá!