ZETApress

hírportál

Óbudáról Újbudára

Az első markolóvágásDélelőtt egy szimbolikus markolóvágással megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai, melyet 2015 végére szeretnének befejezni. A Margit híd budai hídfőjénél tartott sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester nagy lépésnek nevezte a budai villamosvonalak összekötését, jelezve: az észak- és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek jelenleg szerények.

A jobboldali főpolgármester kitért az 1-es és 3-as villamos beruházásra, hozzátéve: kidolgozott projektjük van arra, hogy az 1-es villamos kimenjen a Vörösvári útra egészen az esztergomi vasútvonalig. További kötött pályás fejlesztésekben is gondolkodik, erre példaként a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállítását és egy Újpalotát érintőt kötött pályás összeköttetést említett.

Ismertette, hogy a projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, s itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is ? tette hozzá a főpolgármester, aki a tervezés legkritikusabb pontjának a Margit híd alatti átvezetést nevezte, ugyanakkor jelezte: a két villamosvágány csak egy sávszélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik.

Láng Zsolt (Fidesz?KDNP) II. kerületi polgármester elmondta, hogy a beruházás a kerületben élők érdekeit szolgálja. Méltatta, hogy a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az önkormányzat számos kérését figyelme vette, így a korábbi, a kerületet sok szempontból hátrányosan érintő tervek jelentősen átalakultak. Ezek közé sorolta a BKK által elkészített közterületi rendezési tervet, ami szavai szerint orvosolta a problémák túlnyomó részét. Hozzátette: biztonságos marad a gyalogos és kerékpáros közlekedés, megmaradnak az autós sávok és az ott élők parkolására is találtak megoldást.

A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes hang-csillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést ? sorolta Láng Zsolt. A polgármester arról is beszámolt, hogy az érintett lakóknak pályázati forrást nyitottak hang- és hőszigetelt nyílászárókra. Kitért arra is, hogy Buda szívében több fontos beruházás is megvalósul, például a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, a Széna téri Volán pályaudvar elköltöztetése és a Margit körúti volt Ipari Minisztérium helyén létesítendő park és mélygarázs.

Szóljon hozzá!