Megújult az origo.hu főoldala
Megújult a piacvezető magyar internetes portál, az origo főoldala. A váltás célja, hogy a naponta sok százezer felhasználó által látogatott portál tartalmai és szolgáltatásai az eddigieknél is barátságosabb, átláthatóbb, a gazdag kínálatot még teljesebben bemutató felületen jelenjenek meg.
Az online média minden nap egyre több ember elsőszámú hír- és információs forrása lesz. A piacvezető [origo] napi olvasottsága immár messze meghaladja nem csak a politikai napilapok, hanem a bulvárlapok napi példányszámát is. Az új főoldal célja, hogy megfeleljen azoknak a felhasználói igényeknek, amiket ez a tendencia jelez: az [origo] ma Magyarország legnagyobb újságja, s ennek megfelelő módon kell felkínálnia híreit és egyéb tartalmait felhasználóinak.
Az új főoldal koncepciója és grafikai tervei házon belül készültek, s az Origo Zrt. szakemberei végezték a technológiai megvalósítást is. Ugyancsak a piacvezető internetes tartalomszolgáltató munkatársai irányították azokat a kutatásokat és méréseket, amelyek segítségével az új oldalt a lehető legtöbb felhasználó igényeit és kényelmét szem előtt tartva kialakították. A szemkamerás és hő-térképes vizsgálatok, illetve a fókuszcsoportos elemzések fontos szerepet kaptak az előkészítésben, s nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a lehető legpraktikusabb, legjobban használható felület jöjjön létre.
Weyer Balázs, az [origo] főszerkesztője blog-bejegyzésben sorolta fel a legfontosabb újdonságokat: A menü az eddigieknél fontosabb szerepet kap: a baloldalról az oldal tetejére költözött, és az első két sor azokat az elemeket tartalmazza, amelyekre olvasóink a legtöbbet kattintottak az elmúlt években. A Még több gomb megnyomásával további menüpontok jelennek meg, itt a rendkívül összetett kínálat minden eleme megtalálható.
A vezető hír ? az eddiginél nagyobb, figyelemfelkeltőbb ? képe mellett jobbra megjelenő néhány piros színű link eddig nem szerepelt a címlapon. Ha a menü az étlap, akkor ez a napi ajánlat: a linkek az éppen legkurrensebb témák címkeoldalaira vezetnek, ahol egy oldalon áttekinthető egy-egy ügy aktuális állása.
Akik egykor hátulról kezdték olvasni az újságot (akkor, amikor még olvastak nyomtatott újságot), azok a sporthíreket állandó helyen, az oldal jobb szélén, a BUX-index és az euro-árfolyam alatt találják. Az öt legfrissebb hír linkje egyet balra lépett, most a középső hasábban, a címkék alatt találják meg őket.
A korábbinál több video a korábbinál nagyobb lejátszó-ablakban található az oldal közepén. Az oldal jobboldalán mindig megtalálhatóak a heti film- és lemezbemutatók kritikái, illetve a tévéműsorok és a programajánló. Az oldal alján, a bal oldalon minden nap új fotósorozatok várják a szorgos kattintókat. Részben a hirdetési felületek is változtak, az Internet Advertising Bureau szabványainak mentén.
A főoldal megújulásával párhuzamosan elkezdődött az [origo] más felületeinek megújítása is, miközben természetesen a főoldal sem tekinthető véglegesnek. A portál szakemberei feldolgozzák az olvasók észrevételeit, reakcióit, s további méréseket és kutatásokat is végeznek annak érdekében, hogy az új felületet minden nap még közelebb vigyék ahhoz, hogy a lehető legtöbb felhasználót a lehető legjobban kiszolgálja.
Az Origo Zrt. Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo] hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu kereső és a Videa videomegosztó. Az Origo Zrt. a Magyar Telekom Csoport tagja.