ZETApress

hírportál

Fejlesztések a KEKKH-ban

Telefonos segítségA közigazgatás hatékonyságának növelése, az e-közigazgatási szolgáltatások minőségének javítása, az ügyfelek és a tisztviselők munkájának megkönnyítése, hatékonyabbá tétele fontos feladat a megújuló közigazgatásban ? tudtuk meg délelőtt a Balázs Béla utcai sajtótájékoztatón.

Az e-közigazgatás hatékonyságának növelése érdekében egyik legfontosabb eszköz az infokommunikációs technológiák használatának folyamatos fejlesztése, bővítése, a szolgáltatások minőségének javítása. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal a közelmúltban többek között létrehozta a Webes Ügysegéd rendszert, melynek szolgáltatásait folyamatosan bővíti. A KEKKH további fejlesztéseiről Vetési Iván, a Hivatal elnöke adott tájékoztatást. Ezen célok megvalósulását A KEKKH informatikai infrastruktúrájának fejlesztése nevű projekt támogatja. A fejlesztés keretében a hardver és szoftver beszerzések költséghatékonyan és fenntartható módon növelik a közigazgatási munka hatékonyságát.

A KEKKH az elektronikus nyilvántartásokból nagy tömegű adatszolgáltatást teljesít a közigazgatási szervek, az önkormányzatok, az üzleti szféra és az állampolgárok részére. Jelen fejlesztés célja a KEKKH számítógépes szolgáltató valamint hálózati kapacitásának (számítási kapacitás, tárhely, sávszélesség) fejlesztése, a szükséges szoftver eszközök és kapcsolódó szolgáltatások biztosítása.

A fejlesztés támogatja a Hivatalt a hatékonyabb és megbízhatóbb működésben, részben biztosítja az erőforrásokat a többlet feladatai számára. Így a KEKKH standardizált, magas biztonsági szinttel rendelkező, korszerű informatikai kiszolgálást tesz lehetővé a funkcionális, és szakfeladatok ellátásához. Az ügykezelői ráfordítás is csökken, hiszen a KEKKH informatikai infrastruktúrafejlesztés gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé. Az új fejlesztés hozzájárul az on-line hatósági ügyintézést nyújtó szervek és az on-line intézhető ügyek számának növekedéséhez is.

A magasabb szintű szolgáltatásnyújtás mellett a hivatal a feladatait professzionálisabb módon, nagyobb üzembiztonsággal látja majd el, a jövőben felmerülő igényeket pedig gyorsabban és hatékonyabban elégíti ki. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg (100%-os uniós finanszírozással), melynek támogatási keretösszege egymilliárd forint. A projekt az előzetes tervek szerint 2014. év végén zárul le.

A Webes Ügysegéd rendszer segítségével rövidebb idő alatt, on-line intézhető az erkölcsi bizonyítvány kérelmezése, valamint a személyazonosító igazolvány pótlása mellett az útlevél pótlása is. Immár elektronikus úton is bejelenthetjük a 2013. január elsejét követően kiállított útlevelünk elvesztését, ellopását, vagy megsemmisülését, egyben kérhetjük annak pótlását is. Ilyenkor is teljes árat kell kifizetnünk, s a pótolt okmányok érvényességi ideje megegyezik az eredeti okmány lejáratával.

Vetési elnök úr kérdésemre elmondta, hogy mivel az elvesztés, vagy megsemmisülés az ügyfél hibájából történik, így neki kell viselnie a kárt, míg ellopás esetén az ügyintézés teljes összegét az Áldozatsegítő Szolgálat visszatérítheti a károsultnak. Mivel a jogsi, a személyi és az útlevél közül idehaza csak az egyikkel kell rendelkeznie minden nagykorú magyar állampolgárnak, az elveszett útlevelet csak akkor érdemes pótolni, ha az EU-n kívül utazunk, mert azon belül a személyi is elég. Ha az sincs, de van jogosítványunk, az országhatáron belül azzal is igazolhatjuk magunkat.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Megújult az ügyfélvonal | ZETApress

Szóljon hozzá!