ZETApress

hírportál

Telefonkapcsolat Vaskapuval

Előtérbe került az ügyfélközpontú közigazgatás: nagy lépésekkel halad a Kormányzati Ügyfélvonal (1818) megújítása ? tudtuk meg a mai sajtóreggelin Vetési Ivántól, a KEKKH elnökétől és Nagy Lajos közszolgáltatási elnökhelyettestől a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalában.

Egyre közelebb kerül az állampolgárokhoz a kényelmes ügyintézés lehetősége, nemcsak a kormányablakoknak és a járási hivataloknak köszönhetően, hanem a modern technikai eszközök egyre szélesebb körű alkalmazásában is. Cél, hogy egységessé váljon a személyes, a telefonos és az elektronikus ügyfélkiszolgálás, amelynek egyik alapköve a Telefonos Ügyfélszolgálat megújítása.

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala azon dolgozik a ferencvárosi Balázs Béla utca 35-ben, hogy a megújuló Kormányzati Ügyfélvonal képes legyen a kormányablak ügykörökben tájékoztatást nyújtani, valamint 7 csatornán ? telefon, fax, VoIP, e-mail, SMS, fórum, chat ? kapcsolatot tartani az ügyfelekkel. A jövőben lehetővé válik a telefonos ügyintézés is meghatározott ügyekben, ezért többségében kormánytisztviselők látják majd el a feladatokat.

A projekt keretében októberre kialakítják az ügyfélszolgálat új helyszínét a KEKKH Vaskapu utcai telephelyén. Mintegy száz operátor és támogató munkaállomás jön létre. A Kormányzati Ügyfélvonal megújítása keretében megvalósul azon ügyfélkapcsolati pont (contact center) szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás.

Ha lejár a személyi igazolványom, de van érvényes jogosítványom és/vagy útlevelem, meg kell-e hosszabbítanom, vagy ez felesleges pénzkidobás? ? kérdeztem, mivel két hete épp az új jogosítványokat mutattuk be. Vetési elnök úr elmondta, hogy itthon a személyi igazolványon kívül a fenti két okmány is alkalmas a személyazonosság igazolására, s a törvény szerint közülük csak eggyel kell minden nagykorú magyar állampolgárnak rendelkezni. Ha megvan valamelyik, felesleges a személyi igazolványra is költeni. Más kérdés, ha külföldre utazunk, határainkon túl a jogosítvány nem elegendő személyazonosságunk igazolására, hanem ehhez útlevél, vagy személyi igazolvány is kell!

A Kormányzati Ügyfélvonal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére múlt péntektől, február 15-től már zöld számon érhető el! A Telefonos ügyfélszolgálat megújítása tárgyú EKOP-2.1.14-2011-2011-0001 számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 913millió 208 ezer 401 forint.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Fejlesztések a KEKKH-ban | ZETApress

Szóljon hozzá!