ZETApress

hírportál

Vágányzár a teljes Nagykörúton

Nem kapnak kárpótlást a parkoló társaságok két hónapi bevételkiesésükért a Nagykörúton. A villamos peronok korszerűsítése miatt április közepétől június 9-éig a villamospótló autóbuszok számára kialakított buszsávban tilos a parkolás, s ez számukra tetemes veszteséget okoz. Nem csak itt, hanem az összes idei útfelújítás útlezárásokkal, forgalomkorlátozásokkal, s így természetesen parkolási tilalommal jár a fővárosban. Mint a főpolgármester a Nyugati téri sajtótájékoztatón kérdésünkre elmondta, a parkoló társaságok nem kapnak ezért semmiféle kompenzációt.

Az elmúlt három hétben elkészült a peronrekonstrukció a Nagykörút Moszkva tár és Blaha Lujza tér közötti szakaszán. Tizenhat villamosmegállót újítottak fel, építették 25 centiméterrel magasabbra. A munkát az tette szükségessé, hogy jövő tavaszig negyven új Siemens Combino villamos érkezik a Nagykörútra. Az 53 méter hosszú alacsonypadlós járműveknek az eddiginél hosszabb és magasabb peron kell, így a babakocsival és kerekesszékkel könnyen begurulhatunk a kocsi belsejében. Ez utóbbival a nyolc ajtós szerelvény második, vagy hetedik ajtaját válasszuk, mert ott van kialakítva a széket rögzítő berendezés. Ezt piktogramok is jelzik a peronon.

Nem csak ezekre az ajtókra, de az összes többire is utal a festés a burkolaton. A peron villamos felőli oldalán piros ? fekete csík fut végig, Ott piros, ahol nincs ajtó, s ott fekete, ahol van ajtó. A vakokat a peronból enyhén kiálló kövek vezetik az első és utolsó ajtóhoz.

A felújított peronok sorából kimaradt a Margit-híd közepén álló Szigeti bejáró. Mivel ide amúgy is csak meredek lépcsősoron, szűk aluljárón lehet eljutni, ezt a kerekes székesek amúgy sem tudják megközelíteni, a villamosra úgysem tudnak itt felszállni. Akkor meg minek is lenne itt is változás?

A peronokon az új utasvárók helyi világítást is kaptak, s a jegyautomaták is felújításra kerültek. Kicserélték a felső vezetéket és az áramellátó rendszert is, mert az újonnan érkező energiatakarékos villamosok fékezéskor visszatermelik az energiát. Néhány elhasznált vágányt is kicseréltek, s felújították a kitárőket a Moszkva téren, a Margit és az Aradi utcánál.

Hétvégén vágányzár lesz a teljes vonalon, hétfőtől viszont újra járni fog a villamos a most felújított szakaszon. A munka a Blaha Lujza tér és a Fehérvári út valamint a Móricz Zsigmond tér között folytatódik. Hétfőtől ezen a szakaszon indulnak el a villamospótló autóbuszok. A teljes vonal június 9-ére készül el. Másnap kezdődik a 2-es Metró felújítása az Astoria és a Déli pályaudvar közötti szakaszon.

Mivel a körtéri villamos végállomás is átalakításra kerül, júniusban a Fehérvári út és Körtér között megmarad a villamospótló busz. Az új villamosok közül kettő július elején, újabb kettő július közepén áll forgalomba a körúton. Év végére húsz darab fog belőlük közlekedni, míg az utolsó jármű ? a negyvenedik ? jövő év májusában áll munkába.

Szóljon hozzá!