ZETApress

hírportál

Módosult a végállomás

Tegnaptól már nem kötnek ki a BKV hajói a Haller utcai megállóban. Mivel a hétköznapi D11-es járatnak itt volt a végállomása, a hajók a Kopaszi-gátig közlekednek. Okként az alacsony vízállást, s az emiatti meredek lejárót nevezték meg a BKK illetékesei.

Délelőtt háromnegyed 10-kor a Boráros téri hajóállomáson várakozom. A tájékoztató táblán csak annyit olvasok, hogy a hajók ideiglenesen nem kötnek ki a Haller utcánál, de a menetrendben ezt nem jelölik. Az interneten is csak ennyi olvasható, de az eredeti menetidők megmaradtak.

Előbb Lánchíd hajó érkezik délről, az A38 hajótól. A D12-es járatból ki-beszállnak, majd indul tovább a Szent Gellért tér felé. Nem szállok fel, a D11-es járatot várom. Nemsokára befut észak felől a július elsején megismert Szent Kristóf hajó. Járattábláján végállomásként továbbra is a Haller utca van feltüntetve, holott már tegnaptól nem is érintik azt a kikötőt.

Gyermekcsoport száll fel két kísérőjével. Ők a Haller utcából sétáltak idáig. Természetesnek veszik, hogy ez lett a végállomás, s csak az indulás után döbbennek rá, hogy a Római-fürdő helyett a Kopaszi-gáthoz mennek. Ki akarnak szállni a túloldali A38 hajón, de a személyzet rábeszélésére maradnak, s majd a Kopaszi-gáttól jönnek a hajón visszafelé. Az Egyetemvárosnál így ki-beszálló nincs, s rövidesen kikötünk a dél-budai szabadidőparkban.

Itt a Haller utcainál meredekebb és csúszósabb híd visz fel a partra, ahol biztonsági őrök állják utunkat. A ZTE-csoport zártkörű road-showt rendez egy kerthelyiségben és a hozzátartozó épületben, emiatt nekünk meg kell kerülni a területet. Az utasok birkamód tűrik a terelést. Minek is szólnának, nem divat nálunk az ilyesmi! Eszükbe sem jut, hogy a személy- és vagyonőrök nem hatósági személyek, ha némelyek úgy is viselkednek!

A hajó visszaindul Újpestre, én meg sétálgatok 10-20 percet a parkban. Nemsokára kiköt a Várhegy hajó, hogy D12-es járatként Római-fürdőig vigye utasait. Közben a ZTE biztonsági őrei is eltűnnek az útból, így a kerten át próbálom megközelíteni a hajót. Sajnos ez csak terv marad, mert hirtelen elém toppan egy izomagyú. ? Mit segíthetek? ? teszi fel a betanult kérdést, de látom rajta, hogy a pokolba kíván. ? A hajóhoz igyekszem ? mondom, de közli, hogy itt nem mehetek át, mert ez egy zártkörű rendezvény. ? Milyen rendezvény van? ? kérdezem már csak azért is, de csak a zártkörűséget ismételgeti. ? A ZTE idén kiesett focicsapata siratja el ma a megszűnt NBI-s tagságát? ? kérdezem, mire nehezen kinyögi, hogy ez a ZTE nem az a ZTE. Tovább nem faggatom, mert nem akarom lekésni a hajót, s amúgy se tudnék kiszedni belőle többet. A Várhegyen az elsején megismert biztonsági őrök fogadnak. Velük sokkal jobban el tudok beszélgetni, mint a zártkörű road-show pökhendi őrével.

Visszafelé megint fölöslegesen kötünk ki az A38 hajón, mert ki-beszálló most sincs. A Boráros téren szállok ki, s közben elgondolkodom: mi szükség volt a Haller utcai megállóra, ha nincs ott tömegközlekedési kapcsolat? Többet ért volna azt a megállót a Millenniumi Városközpontban, a Nemzeti Színház és a MŰPA közelében megépíteni. A 2002. augusztus közepén lezárt aluljáró év végéig még biztosan egy lezárt építési területre vezet. Az aluljáró korábban is és most is a hajléktalanok hajléka. A 2002-es árvíz teljesen elöntötte, de az ott élő hajléktalanok szerencsére ki tudtak menekülni.

A területet remekül ismerem, mivel az elmúlt 11 évben, Mazsi kutyám 2001. április 13-i születésétől 2012. március 20-i haláláig naponta arra sétáltunk. 2001-ben még csak a Boráros téri Dunaház állt, 2002. március 15-re készült el a Nemzeti Színház, 2005. elején a MŰPA, s a társasházak és az irodaházak is csak akkor kezdtek kinőni a földből. Az építkezés azóta is tart, most is vannak üres területek. Kár, hogy a BKK illetékesei a kikötő megépítése előtt nem igényelték az itt lakók és a területet jól ismerők segítségét!

2 hozzászólás

  1. Ma végre új menetrendek vannak kitéve a Boráros téri hajóállomáson, s mától az interneten is elolvashatjuk. A hétvégi D13-as és a hétköznapi D11-es és D12-es járatoknál törölték a Haller utcai kikötőt, s déli végállomásként is mindenütt a Kopaszi-gát szerepel. Remélem, hogy a D11-es járattáblán is átírják hétfőre Haller utcáról Kopaszi-gátra a végállomást! Kérdésem már csak az, hogy a hajók vajon meddig üzemelnek, mert ma reggel a Petőfi hídnál csekély volt irántuk az érdeklődés.

    Fél 9-kor üresen jött a Lánchíd hajó dél felől, s két beszálló utassal indult tovább a Szent Gellért térre. Pér perc múlva szemből a a Szent Kristóf hajó is üresen érkezett, s utasok nélkül ment tovább dél felé. A túlparti A38 hajón sem volt beszálló, ezért csak megközelítette a megállót, de kikötés nélkül haladt tovább. Igaz, hétvégén nem jók a BKK-bérletek, így a fővárosiak inkább hétköznap hajóznak. Vagy csupán a kezdeti hajókázási kedv lohadt le két hét alatt? Tudom korán van még, ilyenkor csak a kíváncsi újságírók és a szorgos hajósok vannak ébren!