ZETApress

hírportál

Az MSZP Budapest-programja

Vitára bocsátja fővárosi stratégiáját az MSZP: a Modern, biztonságos Budapestet! ? című dokumentum vitairatát ma mutatták be a szocialisták a Tas vezér úti Hotel Flamencóban, az MSZP Budapesti Stratégia vitaindító műhelykonferenciáján.

A kormányzás félidejéhez érkezett, és hamarosan félidejéhez érkezik a budapesti városvezetés is. A 2010-2014-es időszak összes kára még nem látszik, de azt biztosan kijelenthetjük, hogy a következő kormány és városvezetés embert próbáló feladat előtt áll majd. Ezt a munkát alapozza meg az MSZP budapesti várospolitikai, stratégiai vitájának elindítása ? mondta el Mesterházy Attila pártelnök a vitaindító rendezvény ebédszünetében tartott sajtótájékoztatón. Elképzeléseikről a szakmai szervezetekkel és a Budapesten élők minél szélesebb körével folytatnak majd párbeszédet, és azokat a pártprogram egészével együtt jövő márciusra véglegesítik.

Az MSZP elnök-frakcióvezetője kijelentette, a Fidesz lemondott Budapestről és ismét bűnös városként tekint rá. Véleménye szerint Tarlós István főpolgármester mára elvesztette a kormány politikai támogatását, és képtelen megoldást találni a budapestiek problémáira. Az MSZP ezért is akarja már most, bő két évvel az önkormányzati választások előtt világossá tenni, hogy mit csinálna másképp, és ezért várja programjához az állampolgári véleményeket ? jelezte.

Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi frakcióvezetője is arról beszélt, hogy Budapest fejlődése megállt, a főváros az összeomlás és a csőd szélén van, ráadásul a kormányoldal kifosztja, elveszi értékeit, és tovább csökkenti a költségvetését. Szavai szerint a most bemutatott programvázlat elsősorban a főváros gondjait leltározza, a megoldásokat, a normális, kiszámítható, élhető és biztonságos Budapesthez szükséges lépéseket az itt élőkkel közösen keresik a következő hónapokban.

Az MSZP-s városatya kérdésemre szükségtelennek nevezte a dugódíj bevezetését, mondván, hogy az üzemanyagárak növekedése miatt ma a néhány évvel ezelőttinél jóval kevesebb, egymillió helyett nagyjából ötszázezer autó közlekedik naponta Budapesten. A dugódíj ötlete az előző városvezetés idején forgalomcsillapító hatása miatt vetődött fel, a Fidesz azonban ? a bevezetéséhez szükséges feltételek hiányában ? csak sarcként tekint rá, ez pedig elfogadhatatlan! ? tette hozzá.

Azt, hogy a kormányoldal a múlt héten a parlamentben leszavazta a behajtási díj bevezetését lehetővé tévő törvénymódosítást, Horváth Csaba úgy magyarázta, hogy a közvélemény-kutatások szerint a budapestiek a most tervezett formájában elutasítják azt, azonban a városvezetés még nem látta be, hogy rossz a javaslat. Hazugságnak nevezte ugyanakkor, hogy Európai uniós kötelezettség lenne a dugódíj bevezetése. Mint mondta, az Unió csak a forgalom szabályozására alkalmas eszközök életbe léptetését írja elő, ezt pedig Budapest abban a formában teljesítheti, ahogy jónak látja.

A szocialisták rendezvényén ismertetett vitairat szerint a főváros ma nem gondoskodik a rászorulókról, az itt élők egyre nehezebben tudják kigazdálkodni megélhetésük költségeit. A dokumentum problémaként azonosítja, hogy sorra állnak le a kulturális intézmények, sorvad az egészségügy, a közbiztonság romlik, miközben Budapesten nem a jövő épül, hanem a régmúlt tér vissza.

A programvázlat a városi megélhetés biztonságára, Budapest szellemi és gazdasági potenciáljának újjáélesztésére, a város szabadságának és önrendelkezésének helyreállítására, nemzetközi szerepének megújítására és az életminőség javítására keres megoldásokat. Benne az MSZP a többi között arra tesz ígéretet, hogy újra bevezeti a rezsiköltség-hátralékosok támogatását, újraindítja a panelprogramot, városrendőrséget állít fel, bővíti a közkertek és játszóterek számát, csökkenti az egészségügyi várólisták hosszát, növeli a bölcsődei és az óvodai kapacitásokat, egységes közlekedési kártyát vezet be a mostani jegy- és bérletrendszer helyett, illetve az autók károsanyag-kibocsátása alapján differenciált parkolási díjakat állapít meg.

Szóljon hozzá!