ZETApress

hírportál

Térképen a magyar áru

Érdemes lesz-e magyar árut vásárolni? Olcsóbb lesz-e a magyar élelmiszer? Megalakult a Magyar Gasztro Térkép Klaszter ? erről szólt a délelőtti sajtótájékoztató a Kossuth Lajos téren, a Vidékfejlesztési Minisztérium földszinti Darányi Ignác-termében. Fotóink Lantai József felvételei.

Hogyan tud versenyezni egy magyar termelő a külföldi, sok esetben olcsóbb áruval szemben? Miért választja egy vendéglős a külföldi alapanyagot a hazai helyett? Mi a kendőzetlen igazság a multi láncok és a magyar élelmiszerek viszonyában? Mit jelent a sokat hangoztatott magyar áru a hazai kereskedelemnek és hogyan lehet a magyar áruk iránti keresletélénkítés a hazai gazdaság hajtóereje? Mikor és hogyan indulhat be egy egészséges belső körforgás a hazai áruk piacán?

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ azon a sajtótájékoztatón, melyen a vidékfejlesztési miniszter védnöksége alatt megvalósuló, alulról szerveződő összefogás mutatkozott be. A klaszterként működő kezdeményezés célja a magyar termelésű élelmiszerek és élelmiszer-ipari termékek hazai elterjesztése. A klaszter tagjai e piaci szegmens szereplői, így élelmiszer-feldolgozók, kereskedők, nagyvállalatok, multik, gazdaszövetségek és civil szervezetek.

A sajtótájékoztatón részt vett Dr. Kardeván Endre, Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, Orsolyák Zoltán, a Magyar Gasztro Térkép Klaszter elnöke, Májer András, a Mirbesz Kft. kereskedelmi vezetője és Bereczki Zsolt, a Magyar Gasztro Térkép Klaszter ügyvezetője. A sajtótájékoztató előtt és után magyar termékekből összeállított kóstolót kaptunk. A szatmári szilvapálinkák, a villányi Polgár Pincészet borai, a Pásztói Malom kenyerei és a TESCO üzletlánc meleg konyhai készítményei kiváló reklámhordozók voltak.

Szóljon hozzá!