ZETApress

hírportál

Autózás a nagyvárosban

Hallott már elektromos motorkerékpárt elhúzni maga mellett? ? tette fel a kérdést Kovács István Haykovats. ? Ugye nem, mert alig van hangja! Még akkor is így van ez, ha történetesen kínai gyártmány, és legtöbbjük az.

Elsők vagyunk a légúti megbetegedések európai statisztikájában évi nyolcezer halálozással. Csak Budapesten évente 2000 áldozatot szed a szennyezett levegő. Csökkenteni kellene a személygépjármű forgalmat úgy, hogy a tömegközlekedést se terheljük jobban. Az alábbiakban felvázolt alternatíva technikai feltételei adottak, környezetkímélő, munkahelyteremtő. Egy kis bátorsággal valódi reform valósul meg.

Voltak idők, amikor a közlekedési eszközök gyártása, fejlesztése terén élvonalbeliek voltunk. A teljesség igénye nélkül, néhány ismert név: Ganz Ábrahám, Kandó Kálmán, Bánki Donát és Csonka János, Galamb József, Barényi Béla, Asbóth Oszkár, Kármán Tódor, akik találmányaikkal, munkásságukkal jelentősen segítették a földi és légi közlekedés fejlődését. De mit tehetnénk egyre elviselhetetlenebb jelenünkért, és nyakunkba szakadó közeli jövőnkért, már ami a nagyvárosi közlekedést illeti?

Legyen egy BUDAPEST MODELL! Lényege: a nagyváros szélén, nagy forgalmú utak, sztrádák torkolatánál, vasúti és busz pályaudvarok mellett, valamint reptereknél kialakított termináloktól, az érkezők kölcsönözhető elektromos járművekkel haladhatnának tovább, úti céljuk, a nagyváros belseje felé. Amennyiben hagyományos üzemű személyautóval érkeznek, azt az őrzött parkolóban hagynák.

A kölcsönzött jármű használója intézheti dolgait a város területén, majd eldöntheti, hogy visszatér-e az indulási helyre, vagy a városban lévő állomások egyikében hagyja a járművet, ahol más ügyfél veheti használatba. A járművel nem kellene parkolási díjat fizetni, és a belváros védett övezetében is közlekedhet.

A BUDAPEST MODELL üzemeltetéséhez egy hazai gyártású személyautót javaslok. Az Antro Kht. évek óta egy többszörösen hibrid hajtású járművön dolgozik. Újszerű megoldásaival külön kategóriát hoz létre az autózás terén, amelyről örömteli büszkeséggel mondhatnánk: Ez valóban a MI autónk! Részletek idekattintva találhatók.

Mivel a nagyvárosi forgalomban résztvevő járművek ? a tömegközlekedést nem számítva ? mindössze 1,2 fővel közlekednek, és átlagosan több mint egy tonnával terhelik a közutakat, aminek mozgatásához jó esetben 30-40%-os hatásfokú belsőégésű motorokat használnak. Ezekkel szemben a Solo-Duo környezetbarát, ultrakönnyű alternatív autó variabilitásának köszönhetően az igényekhez alakítható.

A Solo-Duo a legkorszerűbb elektronikai berendezésekkel szerelhető fel, mint a műholdas és rádiókapcsolat a tájékozódás és a nyomkövetés céljából, amivel az autós tájékozódhat az aktuális forgalmi helyzetről, így elkerülheti a dugókat, csökkentve a forgalom lassúságát. A felvázolt modell hasznossága azon túl, hogy használata közvetlenül nem szennyezi a környezetet, az alábbiakban foglalható össze.

A kisebb súly és méret kevésbé terheli a közutakat, a csendes üzemmód nem okoz zajszennyezést, kisebb parkolóhelyet igényel, illetve a jelenlegi parkolóhelyeken több ilyen jármű férne el. Az amortizálódott járművek anyaga magas százalékban újrahasznosítható. A kölcsönző terminálok egyszerre szervizek és diszpécserközpontok, amelyek őrzött parkolóval, és tanpályával egészülnek ki. A BUDAPEST MODELL megvalósítása több ezer munkahelyet is teremthet. A tegnap bemutatott modell építőinek éppen ezért szívből drukkolok! ? fejeződik be Kovács István levele.

Szóljon hozzá!