ZETApress

hírportál

Google logó az iskolából

Magyar iskolás tervezi a Google logót. A Google Magyarország Doodle 4 Google ? Nekem Magyarország… címmel rajzpályázatot hirdet általános és középiskolás diákok számára. A győztes rajz a hivatalos tanév utolsó napján, június 15-én jelenik majd meg a portál hivatalos logója helyén.

A Google számos területen igyekszik a kultúrát közelebb hozni az internethasználókhoz. A kezdeményezés egyik izgalmas részeként a cég gyakran emlékezik meg jeles évfordulókról, személyekről, eseményekről a Google logó átalakításával, és egyre gyakrabban készülnek magyar vonatkozású doodle-ök is. Most a mi iskolásainkon a sor, hogy megtervezzék saját logó változatukat, ami bemutatja, hogy mit jelent számukra Magyarország.

Az első hazai Doodle 4 Google verseny témája ? Nekem Magyarország… ? remélhetőleg olyan, amiről mindenkinek van véleménye, így minél több diákot motivál arra, hogy ceruzát, filctollat vagy zsírkrétát ragadjon. A címben szereplő befejezetlen mondat remek lehetőség a versenyen induló diákok számára, hogy kifejezzék, mit jelent nekik Magyarország, akár a sport, a művészet, a történelem vagy a tudomány területéről merítve ihletet.

A versenyre négy korcsoportban lehet nevezni. A döntőbe egy neves személyiségekből álló, szakmai zsűri által legjobbnak ítélt 15-15 rajz jut, melyek közül a korcsoport-győzteseket és az országos győztest internetes szavazással választják ki. Az összességében legtöbb szavazatot kapott rajz június 15-én, a hivatalos tanév utolsó napján egy teljes napig látható lesz a Google magyarországi főoldalán. A korcsoport-győztesek mindezen felül egy-egy laptoppal lesznek gazdagabbak, illetve gondviselőjükkel együtt elutazhatnak a Google európai fejlesztő központjába, Zürichbe. Az országos győztes iskolája egymillió forinttámogatásban részesül.

Az eredményeket június 14-én egy díjátadó rendezvényen teszik közzé, ahol a döntőbe jutott pályázók és barátaik, szüleik, tanáraik vehetnek majd részt. A versenyen nem csak a pályázók nyerhetnek, hiszen a Google minden érvényes beküldött rajz után 1000 forinttal támogatja a Bátor Tábor Alapítványt, mely ingyenes élményterápiás táborokat szervez súlyos, krónikus betegséggel élő gyermekek és családjaik számára.

Ez várakozásaik szerint és a beérkezett pályamunkák számának függvényében fedezi a nyári szezonban a programot megvalósító önkéntesek felkészítésének, képzésének költségét, valamint a táborban a gyerekek által felhasznált eszközöket az arcfestéktől a színes papírokon át a nyílvesszőkig. Ezzel a rajzoló gyerekek és a Google 480 súlyosan beteg gyerek gyógyulását segíti. Az alapítvány egyik táborozója szerint ?a Bátor Tábor egy olyan gép, amibe bedobják a gyereket betegen, fáradtan, és egy sokkal vidámabb, egészségesebb, élményekkel telibb gyerek jön ki?.

A verseny szakmai partnere a Műcsarnok, melynek igazgatója, Gulyás Gábor a projekt kapcsán így nyilatkozott: ? Nemrég olvastam egy statisztikában, hogy manapság ötször annyi információval találkozik egy tizenéves fiatal, mint amennyi az én generációm tagjaihoz eljutott a nyolcvanas években. Ha így van, az sok más mellett azt is jelenti, hogy az egyediség, a különbözőség megjelenítése fontosabb, mint korábban bármikor. Ez a kezdeményezés azért is tetszik nekem, mert lehetőséget ad a gyerekeknek, hogy megmutassák: hiába a média és a közösségi portálok uniformizáló hatása, az önálló gondolkodás és az önkifejezés képessége mindig utat találhat magának.

A versenyre beérkező pályázatokat a következő zsűritagok bírálják el: Balázs Áron ? grafikus, Boros Lajos ? a Bumeráng műsorvezetője, képzőművész, Gulyás Gábor ? a Műcsarnok igazgatója, Oroszlán Szonja ? színésznő. További információ idekattintva olvasható ? tudtuk meg Csejdy Rékától.

A verseny szakmai támogatója/partnere a Műcsarnok, mely Magyarország meghatározó kortárs művészeti kiállítóhelye, s a német Kunsthalle-k mintájára szerveződik. A kulturális és társadalmi környezettel foglalkozó kortárs kultúra és művészet aktív találkozóhelye és alkotóműhelye. Progresszív kiállítóhelyként fő törekvése, hogy művészeti szempontból minél érdekesebb, releváns művészeti felvetésekkel ismertesse meg az érdeklődőket, valamint hogy egy-egy kiállítással a látogatók számára is korszerű és izgalmas betekintést kínáljon a kortárs képzőművészetbe.

A Bátor Tábor Alapítvány élményterápiás táborokat szervez súlyos, krónikus betegséggel élő gyermekek és családjaik számára. A programok célja a gyermekek önbizalmának növelése, önmagukba vetett hitük megerősítése. Ezzel támogatják gyógyulásukat és elősegítik beilleszkedésüket a hétköznapokba. A táborokban állandó, de mégis láthatatlan szakorvosi felügyelet mellett lovagolnak, eveznek, íjászkodnak, próbára teszik magukat a magas-kötélpályán, csupa olyan programon vesznek részt, amire máshol betegségükből adódóan nem volna lehetőségük. Az elmúlt tíz évben közel háromezer súlyos beteg táborozó vett részt a gyógyító kalandokban, térítésmentesen.

A Google innovatív keresőtechnológiái emberek milliói számára teszik elérhetővé a keresett információkat nap mint nap. A céget 1998-ban Larry Page és Sergey Brin, a Stanford Egyetem PhD-hallgatói alapították. A Google ma a világ egyik legértékesebb webes vállalata minden nagyobb piacon. A cég hatékony hirdetési programja mérhető eredményeket nyújt a legkisebb és a legnagyobb vállalkozásoknak egyaránt, miközben hasznos információkkal szolgál felhasználóinak. A Google főhadiszállása a Szilícium-völgyben van, irodái pedig megtalálhatók szerte Amerikában, Európában és Ázsiában.

Szóljon hozzá!