ZETApress

hírportál

Nők a portálokon

A nők otthonosabban mozognak a közösségi médiában ? állapította meg az a felmérés, mely a közösségi oldalak és szolgáltatások használatáról készült. A 18-64 éves, legalább egy közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele már napi szinten használja az ilyen jellegű oldalak egyikét.

Az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak ? derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média januárban végzett közös kutatásából. A felmérésben részt vevő 18-64 évesek több mint fele (56%) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani róluk ? állapította meg a Marketing&Média megbízásából a KutatóCentrum által elvégzett ez év januári felmérés.

A közösségi oldalakban rejlő legtöbb lehetőséget a fiatalok aknázzák ki: a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka gyakrabban használja a hasonló portálokat üzenetküldésre, mint e-mail fiókját, és közel felük szívesen telepít kisalkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, így például hirdet, céges profilokat kezel vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

Facebook ? töretlen fejlődés

A KutatóCentrum által vizsgált oldalak ? iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter ? között még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb taglétszámmal, a közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Ugyanakkor a Facebook továbbra is rendkívül dinamikus növekedést mutat, miközben az iWiW-en regisztráltak száma némileg csökkent. ? Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét ? mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.

Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb, mint a vezető portálok esetében (10%). Ha együtt vizsgáljuk a regisztrációk és a tényleges látogatók számát, árnyaltabb képet kapunk. A legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka inaktív felhasználó. Az iWiW tagok már jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A közösség és a nemek kapcsolata

A férfiakhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. ? A közösségi oldalt használó nők ezen kívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez tevékenység a hölgyek 40, a férfiaknak csupán 30 százalékára jellemző ? emelte ki Sütő Anna. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.

A kutatás háttere

A cikk adatai a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös kutatásának eredményein alapulnak, mely január 13-a és 18-a zajlott. A villámkutatásban 1714-en vettek részt, a megkérdezettek kor, nem, valamint településtípus tekintetében reprezentálják a 18-64 éves internetezőket. A megállapítások a kutatás során vizsgált közösségi oldalak közül legalább egy oldalt használó internetezőkre vonatkoznak. A felmérés további részletei megtalálhatóak a KutatóCentrum weboldalán, míg a villámkutatás teljes elemzését a Marketing&Media előfizetői ingyenesen kapják meg.

A KutatóCentrum

A KutatóCentrum célja, hogy az online piackutatás keretein belül magas színvonalú, megbízható kutatási eredményeket biztosítson ügyfelei számára, átfogó képet adva az internetes társadalom összetételéről, fogyasztási szokásairól és preferenciáiról. A KutatóCentrum által használt modern, internetes technológiáknak köszönhetően a hagyományos kutatási módszerek többsége átültethető online környezetbe, így azok lebonyolításához és az eredmények kiértékeléséhez szükséges költségek és idő nagyságrendekkel csökkenthető.

A KutatóCentrum saját panelje, melyet kifejezetten kutatási célra építettek, több mint 115 ezer tagot számlál. Mivel a kutatási panel tagjai kifejezetten azért regisztrálták magukat, hogy internetes kutatásokban vegyenek részt, az elvégzett kutatásoknál nagyobb a válaszadási arány, mint az általános célra felépített adatbázisok esetében. A KutatóCentrum kutatási területe a termékek és szolgáltatások elégedettség vizsgálatától kezdve a fogyasztói szokások kutatásán keresztül, a média- és internet használatig számos területet lefed, emellett készít reklám előteszteket, és közvélemény-kutatásokat is.

A KutatóCentrum tagja a Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSz), valamint a szintén piac- és közvélemény-kutató cégeket tömörítő ESOMAR-nak, emellett PPOS (Privacy Policy Online Services) minősítéssel is rendelkezik, ami biztosíték arra, hogy a szolgáltatás megfelel az érvényben lévő hatályos adatvédelmi jogszabályoknak.

A Marketing&Media

A Marketing&Media kéthetente első kézből szolgáltatja a legfrissebb információkat a marketing, a média és a reklám világából. Hiteles szakmaiság és objektivitás jellemzi. A hazai és a nemzetközi trendeket bemutató tartalom a teljes szakmai célközönség érdeklődésére számot tart. A lap 2010-től havonta biztosít megrendelőinek egy fogyasztói gyors elemzést, mely a hazai internetező lakosság körében reprezentatív eredményeket biztosít a szakma számára legfontosabb kérdéskörökben.

Szóljon hozzá!