ZETApress

hírportál

4-es Metró a Szent Gellért téren

Lezárják a Műegyetem rakpartot május közepétől a Gellért tér közelében. Az ok örömteli, hiszen a 4-es Metró állomásépítési munkálatai kezdődnek meg. A felszíni forgalom minél rövidebb korlátozása miatt a résfalas technológiát alkalmazza a BAMCO konzorcium. Ők építik az alagutakat is.

Az útlezárás nem érinti a tömegközlekedést, a buszok és villamosok ugyanúgy járnak tovább a Bartók Béla úton és a Budafoki úton. Rossz hír viszont az autósoknak, hogy a felső rakparti parkoló megszüntetésre kerül, s ezt később sem kapják vissza az autósok.

A fúrófejek összeszerelése rövidesen megkezdődik, s az alagút elindulhat az Etele téri végállomástól a Keleti pu. felé. Mivel Budán és Pesten mások a talajviszonyok, a fúrópajzsot is ki kell majd cserélni a Gellért téren. A kitermelt földet az Etele térről teherautóval, míg a Gellért térről dunai hajókon szállítják tovább. A földdel teli konténereket óriásdaru emeli majd át az alsó rakparton közlekedő járművek felett.

A környezetvédelem része lesz a hőforrások védelme is. A Gellért téren 250 méter mély kutat fúrnak, így folyamatosan figyelhetik a szakemberek a hévizek állapotát. Méréseikről rendszeres jelentést adnak a környezetvédelmi hatóságoknak.

Az állomások akadálymentesítése miatt mindenütt liftek segítik a mozgáskorlátozottak le- feljutását, míg a látássérültek a tapintható és hallható rendszerekre támaszkodhatnak. A körúti villamos peronemelésével egyidőben építik meg Budán a Karinthy Frigyes úti ideiglenes végállomást, mert a Móricz Zsigmond körtéri metróállomás építése idején a 6-os villamos csak odáig, míg a Fehérvári úti villamosok csak a rendelőintézetig közlekedhetnek A körtéri hurok ezután végleg megszűnik, s a 6-os villamos fejállomásává alakul át.

A Gellért téri munkálatok előreláthatóan 2009. októberére fejeződnek be, de remélhetőleg már idén novemberben, egy-egy sávban megindulhat a forgalom a jövő hétfőn lezárásra kerülő szakaszon.

Szóljon hozzá!