ZETApress

hírportál

Gémesi a Sajtóházban

Gödöllőn 2012-től villanybuszok szállítják az utasokat ? mondta Gémesi György gödöllői polgármester tegnap délután a Sajtóházban, ahol a MÚOSZ Életmód szakosztályának vendégeként mutatta be megújuló városát.

Nem csak a környezetvédelemben, hanem a fenntartásában is lesz változás. Az új buszokat ugyanis nem a Volánbusz Zrt. üzemelteti majd, hanem a város. Átveszik a helyi járatokat, így azok nem üzleti alapon működnek majd, hanem a lakosság érdekeinek legmesszebbmenőbb figyelembevételével.

A sajtóbeszélgetés témája Gödöllő, az öko-város volt. A finanszírozásnál maradva a város a gyermekétkeztetést is saját kézbe vette. Hatezer adagot készítenek, s mivel nem egy vállalkozó szedi le a sápot, az adagok is tartalmasabbak és ízletesebbek. Lecsójukat cipóban mi is megkóstolhattuk. Igazi hungaricumuk a finom magyar fehérborral nagy sikert aratott.

A városban 12 és félezer család él, s ők 18 ezer autót birtokolnak. Ez nagyon sok, az utak túlzsúfoltak. Jó lenne, ha egyre többen ülnének át a környezetbarát kerékpárra, ezért a kerékpárutakat is folyamatosan építik. A fiatalok rendszeres testmozgásának fokozására az iskolákban jövőre bevezetik a mindennapos testnevelést. Két új tornaterem épül, s a városi sportcsarnok is a lakosság rendelkezésére áll.

Az 54 éves polgármester húsz éve vezeti a várost, október 3-án újra indul. A sokoldalú sportember ? egykori vívó olimpikon ?, pár napja színészkedett is: Pécsi Ildikóval lépett fel. A Nemzeti Sportszövetségnek és a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, az Európai Régiók Bizottságának tagja. Saját erőforrásaira támaszkodó öko-városa az Új Magyarország Vidékfejlesztési program keretében sok nagyszerű, s közülük már több megvalósult tervvel büszkélkedhet. A Gödöllői Királyi Kastély a jövő évben kap jelentős szerepet, amikor hazánk az EU soros elnöke lesz. A kastélyban 30 szobát fenntartanak a titkárságok céljaira.

2011. első félévében a városban laknak majd az újságírók és a Művészetek Házában lesz a Sajtóközpont. A kommünikéket gödöllői jelzővel adják ki a politikusok, így jelennek meg majd a médiában is. Gödöllő neve így Európa-szerte ismertté válik, s ez majd a későbbiekben kamatozik. Fellendül a konferenciaturizmus, a város látogatottsága megnő.

A kastélyban színielőadásokat is rendeznek, de sajnos a befogadóképessége kevés. Ahhoz, hogy egy előadás önfenntartó legyen, legalább ötszáz jegyet kéne eladni, itt viszont csak 380 szék van. Bővíteni kell tehát mielőbb ötszáz személyessé. Koncerteket, s egyéb előadásokat is terveznek, de sajnos késő éjszaka más nehéz visszajutni a tömegközlekedéssel a fővárosba.

Az új M31-es autópályán a Ferihegyi repülőtérről a város 25 perc alatt elérhető. Az elkövetkező öt-tíz évben a saját repülőterük fejlesztését is tervezik, mert a kisgépek fogadására Ferihegynél ez alkalmasabb. A vasútállomáson a Királyi várót is megszépítik. A HÉV-végállomással közös vasútállomáson gondolkodnak, hiszen egy pénztáros nem csak MÁV-, hanem HÉV-jegyet is tud árulni. A polgármester azt is szeretné, ha az Őrs vezér térről kijövő HÉV a vasúti sínen menne vissza a Keleti pályaudvarra és vissza.

Az 1400 méter mélyről feltörő 110 fokos termálvíz nagyon sós, hasonló a sárvárihoz, ezért fűteni nem lehet vele. Gyógyászati célra alkalmas, mégsem sikerült egy új egészségügyi központot létrehozni, mert az uniós pályázatuk el lett utasítva. A polgármester korábban tíz évig sebészorvosként dolgozott, a műtőasztal mellől ült át a polgármesteri székbe, így az egészségügy fejlesztése különösen szívügye. (A beadott 21 pályázatból egyébként 18-at fogadtak el.) A forró vízzel elektromos áramot termelnek, míg fűtésre másik hőforrás van a város alatt. Ezzel is milliókat takarítanak meg, melyből egyéb beruházások fedezhetők.

2 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Egyre zöldebb Ferencváros | ZETApress
  2. Gödöllőn jártunk | ZETApress

Szóljon hozzá!