ZETApress

hírportál

Megjött a luxusvonat

Egy álom vált valósággá. A k. und k. udvari szalonvonat újra életre kelt. Neve: MAJESTIC IMPERATOR. A luxusvonat május 9-én, vasárnap déli fél 1-kor rezesbanda melódiái mellett futott be a Nyugati pályaudvarra. A királyi váróban sajtótájékoztatót tartottak főleg az utazási szakma hazai és külföldi képviselőinek, ahol Lantai József járt és fényképezett.

Gottfried és Sibylle Rieck 1991-ben megvalósította az álmát, hogy életre keltse Ausztria császári hitvesi párjának I. Ferenc Józsefnek és Erzsébetnek az egykori k. und k. udvari szalonvonatját, és ezzel lehetővé tegye vendégek számára a régi hagyományok szerinti luxusutazást kombinálva a modern kényelemmel: vagyis megalapította a Majestic Imperator céget. Hektikus korunkban, amikor túl sokszor lélekszakadva röpködünk kontinensről kontinensre, a nosztalgiautazások egyre népszerűbbek, hogy tudatosan időt szakítsunk a fejedelmi luxus és az utazás élvezetére.

A kezdeteket felelevenítve volt egy ünnep, amelyet Gottfried Rieck vasútszakértő szervezett 200 barátjának. Ehhez bérbe vette az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) és a Magyar Államvasutak, valamint a Cseh Államvasutak történelmi vasúti kocsijait. Az útjuk Budapestre vezetett, a vonatot a legendás 1911. évjáratú 310.23 számú gyorsvonati gőzmozdony vonta, és ez a mai szemmel úttörő jellegű esemény általános csodálatot váltott ki, hiszen ezen a szakaszon már évtizedek óta nem közlekedett gőzmozdony. Az út egy csapásra nagy siker lett, oly annyira, hogy sok ismerős és barát követelte a megismétlését.

A sikeren felbuzdulva Gottfried és Sibylle Rieck 1991 augusztusában megalapított egy céget vasúti nosztalgia utak lebonyolítására. Rendkívül sok gondot okozott azonban a történelmi kocsik beszerzése meghatározott időpontokra. Így érett meg a gondolat, hogy saját kocsit kell készítsenek és adjanak bérbe. Hosszú keresgélés után egy 1905. évjáratú négytengelyű személyszállító kocsit keltettek életre. Az első vizsgálatok során kiderült, hogy a szóbanforgó kocsi a prágai Smichow vagon- és mozdony gyárból származik, ahol 1891-ben a császári udvari szalonvonatot is készítették. Ennek az udvari szalonvonatnak a tervei alapján teljesen átalakították az életre kelt kocsit. A kocsiban 14 vendég három fülkében helyezkedhet el kényelmesen vagy a szalonban élvezheti a luxusutazást.

1998. óta hat kocsi áll rendelkezésre, Salon I, Excelsior, Equipage, Ambassador, Salon Elisabeth (Erzsébet szalonkocsi) és Fourgon (Poggyászkocsi) néven, mindegyik más kialakítással, az étkezésekhez is kitűnő kényelmet nyújtó 150 elegáns ülőhellyel. Igény és kívánság szerint bérelhető egy illetve több kocsi is. Az egyéni utazóknak sem kell azonban lemondaniuk erről a különleges úti élményről: az Imperial Dinner Train vonatra, az Európai Császári Vonatra és az Imperial Silvester Train vonatra válhatnak jegyet.

A bérelt kocsik az adott lehetőségeknek megfelelően hozzákapcsolhatók a menetrend szerinti normál vonatokhoz, kívánságra nosztalgia mozdonnyal vagy modern mozdonnyal vont különvonat is összeállítható. Mindegyik kocsi saját konyhával és bárral rendelkezik a vendégek igényeinek kiszolgálása érdekében. Mindegyik kocsi más kialakítású, együttesen viszont egy harmonikus egységet képeznek. Az igényeknek megfelelően az egyik kocsi inkább a táncolni kívánó vendégeknek, míg egy másik kocsi inkább előadásokhoz felel meg jobban. Minden kocsi korszerű közlekedési technikával van ellátva, a megengedett legnagyobb sebességük pedig 140, illetve 160 km/óra.

A vonathoz vörös szőnyeg vezet, ahol libériás utaskísérőik pezsgővel fogadják a vendégeket (illetve az alkoholt nem fogyasztókat narancslével). A puha perzsaszőnyegek, finom kristálypoharak, matton csillogó ezüst evőeszközkészletek és a császári család személyes vagyonából származó kiállítási tárgyak (az egyik fotón Ferenc József korából való szervír látható) minden vendéget elgyönyörködtetnek, és a vonatnak muzeális értéket is kölcsönöznek. A vendégeik akár üzleti, akár magán célokra is választhatják a Majestic Imperator kocsit, pl. a Semmeringhez (a semmeringi vasút 1998-ban eddig egyetlen vasúti szakaszként a kulturális világörökség részévé vált), esküvők, bálok, szemináriumok, sajtó- és egyéb konferenciák, bemutatók, incentive utak céljára, illetve más egyéb alkalmakhoz.

A Majestic Imperator igénybe vehető Ausztria összes vasútján, valamint külföldön az Ausztriát Münchennel, Prágával, Budapesttel és Abbáziával (Opatija) összekötő szakaszokon. 2010-ben is élvezhetik egyéni utazók az Imperial Dinner Train vonatot. Fedezze fel a wachaui kultúrtájat (Krems, Dürnstein, Weißenkirchen) Bécs és Spitz között a Duna mentén, és az utazás közben hagyja magát kényeztetni egy exkluzív négyfogásos ebéddel. Idén az Európai Császárvonat május 7-e és 9-e között, valamint szeptember 3-a és 5-e között az egykori császári városokat, Prágát, Budapestet és Salzburgot is beiktatja célállomásai közé.

A Majestic Imperator exkluzív stílusa különösen a japán, a kínai és az amerikai vendégeket varázsolja el, és egyre inkább a beutazó turizmus vonzerejévé válik. Eddig minden vendéget elbűvölt az egyedülálló és emlékezetes élmény. A vonatot forgatási helyszínként igénybe vették a Tom Cruise és Cameron Diaz szereplésével forgatott Knight and Day című hollywoodi filmhez.

A Majestic Imperator vonat képében I. Ferenc József császár és hitvese Erzsébet császárné 1891-ben készített eredeti k. und k. udvari szalonvonata új életre kelt. Az eredeti tervek alapján készült hat kocsi 150 ülőhellyel, amelyekben fejedelmi étkezésben is részünk lehet, egyedülálló élményt kínál a lelkes utazóközönségnek. Az exkluzív kialakítású kocsik mindegyike pompás kényelmet és luxusérzetet biztosít. Ha a Majestic Imperator vonattal utazik, vörös szőnyeget terítünk ki Ön előtt. (És valóban, az egyik képen épp a tulajdonos fejezte be a műveletet) Libériás utaskísérőink már a beszállás előtt itallal köszöntik. A kocsi belseje elegáns bútorzatával, finom ízléssel megválasztott korabeli tárgyakkal és puha perzsaszőnyegekkel az exkluzivitás és kényelem különleges kombinációja. A kocsik nemcsak luxushangulatot árasztanak, hanem a vendégek kényeztetése érdekében mindegyikük rendelkezik bárral és kiváló zenei berendezéssel is. Egy vagy akár több Majestic Imperator kocsi is hozzákapcsolható a normál, menetrend szerinti szerelvényekhez. Ezenkívül azonban rendelhető különböző típusú mozdonyokkal vont különvonatként is ? teljesen az egyedi igényeknek megfelelően ? és Ön határozhatja meg az útvonalat és menetrendet is. A Majestic Imperator Train de Luxe vonat ideális atmoszférát biztosít tárgyalásokhoz, konferenciákhoz, incentive utakhoz, bemutatókhoz, esküvőkhöz, emlékünnepekhez, bármilyen üzleti és magán ünnepséghez ? fogalmazta meg Gottfried Rieck, a cég alapítója.

A sajtótájékoztató előadói KR. Gottfried O. Rieck tulajdonos, Majestic Imperator, Johann Narrenhofer igazgató, nosztalgiavonatok,Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB), Szűcs Balázs vezérigazgató-helyettes, Magyar Turizmus Zrt. és Kovács Balázs ausztriai képviselet-vezető, Magyar Turizmus Zrt. voltak ? fejeződik be Lantai József fényképes beszámolója.

Elmentek a lejmolók

Mit tehet ehhez még a főszerkesztő? Mint a vasárnap délutáni Képtelen történetben leírtam, sem jómagam, sem Vígh Alex fotósunk nem nyert bebocsátást a rendezvényre. Lantai Józseftől megtudtam, hogy valóban profi volt a szervezés, osztrák, német újságírók, fotósok voltak ott és a magyar utazási irodáktól is többen megjelentek. Okos emberek jó kérdéseket tettek fel, a kajaleső slepp meg korán elment, mert nem lehetett látni a fogadásra utaló jeleket.

Bő 1 órás tájékoztató után kezdődött a gazdag választékos fogadás a tükörteremben, majd a workshop, és aki utána is maradt ? nagyon kevesen maradtak! ?, azok a vonaton egypezsgős beszélgetésre lettek meghívva. Közvetlen volt a hangulat, persze a társalgás német és angol nyelven zajlott. Nagyon szívélyesek voltak, kollégám csak a legjobbakat tudta elmondani. Talán ez is az egyik kiszűrése volt az álrésztvevőknek, s ha engem is annak néztek, lelkük rajta! Négyoldalas anyagukban ? melyet csak később osztottak ki ? sok volt a pénzügyi vonatkozás és a reklám, s ijesztőek az árak is euróban. A nekem akkor beígért elektronikus levelet azóta sem kaptam meg.

Szóljon hozzá!