ZETApress

hírportál

Dráguló iskolakezdés

Duplájára nőhet az iskolakezdés költsége: akár 20-30 ezer forint is elmegy tanszerekre – derült ki a REGIO JÁTÉK kutatásából.

Az adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy 2022. július 22-28-a között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 1153 általános iskolás korú gyermeket nevelő szülő/nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők/nagyszülők véleményének feltérképezésére.

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik, ilyenkor a vállalat online 7%, míg hagyományos vásárlás esetén 10% kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest, a nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag.

Augusztusban tetőzik az tanévkezdéshez kapcsolódó beszerzési láz, egy általános iskolás korú gyermek teljes beiskolázása jellemzően 20-30 ezer forintot kóstál a REGIO JÁTÉK friss kutatása szerint. – Idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7513 forintra, míg online 10.800 forintra becsüljük, ami előbbi esetében 10%-os, míg az utóbbinál 7%-os növekedést jelöl a tavalyihoz képest – fejtette ki Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Az iskolatáska megduplázhatja a költségeket

A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10-20 ezer forintot költ, egynegyede pedig akár 20-30 ezer forintot is otthagy értük a boltokban. – A beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65%-a vásárol idén újat a család ifjú tagjának, jellemzően 10-20 ezer forintért – mondta el a marketingvezető. A kérdőív alapján új iskolatáska választásra tízből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő, a döntés során pedig a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.

Gyaraki Dávid ismertette a jó iskolatáska ismérveit is, miszerint az ergonomikus kialakítás mellett fontos, hogy a vastag vállpántok és a hátrész puha, jól szellőző anyagból készüljenek, a belső elrendezésben sok kisebb zseb és elkülöníthető részek is helyet kapjanak, valamint ideális, ha a táska vízlepergető, esőálló anyagból készül.

Tudatosan készülnek a családok az iskolakezdésre

Tízből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, melyben az inflációnak köszönhetően az is közrejátszik, hogy idén a válaszadók 70%-a szerint legalább 50%-kal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent. Az anyagi felkészülés mellett arra is hangsúlyt fektetnek a szülők és nagyszülők, hogy a tanuló könnyedén visszarázódjon a teendőkkel teli mindennapokba. – A legtöbben közös olvasással, napirend kialakításával és logikai-, fejlesztő játékokkal, sakkmérkőzésekkel tesznek azért, hogy minden gördülékenyen menjen az új tanévben – tette hozzá a marketingvezető.

TOP5 legkeresettebb termék iskolakezdéskor a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint: 1. Zingo – játssz és tanulj! 2. Brainbox – az első betűk társasjáték, 3. Rush Hour junior, 4. Gravitrax, 5. Memóriadó társasjáték.

A REGIO JÁTÉK-ról

A REGIO Játékkereskedelmi Kft-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó 100%-ig magyar tulajdonban van, ma már országszerte 42 játékbolttal rendelkezik, és közel 25%-os részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon. A REGIO JÁTÉK a világ többi országával egy időben mutatja be a magyar piac számára is a játékújdonságokat. A több mint 500 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney plüssök, SES kreatív, 4M tudományos játékok vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere, valamint hagyományos magyar játékok újrafeltalálója, úgymint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! Társasjáték.

A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2021-ben 16,031 milliárd forint nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig 2020-ban ötödször kapta meg a Bisnode AAA tanúsítványt. A REGIO JÁTÉK 2021-ben hetedik alkalommal részesült MagyarBrands-díj elismerésben Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, 2021-ben pedig ötödször nyerte el a rangos Superbrands díjat. A játékkereskedő 2020 elején átvette a Játékvár és Játékbox áruházak és webáruházak üzemeltetését, így a vásárlók Székesfehérváron és három budapesti bevásárlóközpontban – a Csepel Plázában, a Duna Plázában, valamint a Mammut 2-ben -, valamint Szombathelyen és Békéscsabán is találkozhatnak a REGIO JÁTÉK széles kínálatával.

Szóljon hozzá!