MOL Bubi-fejlesztés Újbudán
Az egy évvel ezelőtti megújulás óta a kerékpárokat már kétmillió alkalommal használták. Új helyszínekkel bővült a MOL Bubi hálózata: Újbudán mától tíz új gyűjtőállomáson lehet a kerékpárokat felvenni vagy lerakni – tudtuk meg délelőtt az M4-es metró Bikás Park állomás kijáratánál.
A 2021. május 20-i megújulása óta a közbringarendszer egyre népszerűbb, májusban elérte a kétmilliót az utazások száma. A fővárosiak igényeit kiszolgálva, nemcsak új gyűjtőállomásokkal, hanem 900 vadonatúj MOL Bubi kerékpárral is bővül a rendszer, idén ebből 350 darab bicikli kerül az utcákra.
Újabb állomásokkal bővül a MOL Bubi közbringa-hálózat a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és az Újbudai Önkormányzat együttműködésében. A mai naptól a kerékpárok:
a Csóka utca és a Bogyó utca között,
a Szent Gellért-templomnál,
a Karolina út és a Tétényi út találkozásánál,
a Vahot utca és a Wartha Vince utca sarkán,
a Bikás Park metróállomásnál,
a Szent Imre Kórház előtt,
a Fraknó utca és a Bánk Bán utca sarkánál,
a Bogdánfy utca és a Neumann János utca találkozásánál,
a Hauszmann Alajos utca és a Fehérvári út kereszteződésében és
az Etele téri Kelenföld vasútállomás melletti metróállomásánál is elérhetők lesznek.
Az új XI. kerületi gyűjtőállomások hivatalos átadása egybeesett a MOL Bubi megújulásának május 20-i egyéves évfordulójával, amit egy sajtótájékoztatón ünnepeltünk meg. Moderálta Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője, fotónk Nyírő Simon felvétele.
Karácsony Gergely a sajtóeseményen elmondta, hogy átalakuláson megy át a főváros, amelyben fontos szerepe van a MOL Bubinak. A most átadott új bringaállomások hozzájárulnak, hogy fenntarthatóbbá váljon a város. A főpolgármester szerint igazi bringás forradalom zajlik Budapesten, ami bár mindenkiben felvet különböző kérdéseket, de ez a változás tartósnak tűnik, hiszen a MOL Bubit nagyon szeretik a fővárosiak, sokkal többen használják, mint korábban.
Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy amíg 2020-ban mintegy 170 millió forint veszteséget termelt a rendszer, az idei üzemeltetési évben – 2021. májustól 2022. május 19-ig – a 370 milliós üzemeltetési költséget fedezik a felhasználói- és szponzorációs bevételek, sőt, várhatóan néhány tízmilliós többletre számíthat a társaság. Ez 200 millió forintos javulás 2020-hoz képest. A BKK-vezér hozzátette: az előző rendszerhez mérten a legnagyobb növekedést a díjbevételekben érte el a MOL Bubi a felhasználók számának ugrásszerű növekedése miatt – úgy, hogy közben az árak csökkentek – a BKK nagyjából megtízszerezi a bevételeket az első üzemeltetési évben. Jelezte azt is, hogy második évben a hálózat bővítésével az üzemeltetési költségek is emelkednek – ez hozzávetőleg 420 millió forint körül alakulhat -, de a MOL Bubi által generált bevételek és a szponzorációs támogatások eredményeként a cég a következő évben is nullszaldós működésre számít.
Dr. László Imre, a XI. kerület polgármestere arról beszélt, hogy Magyarországon évente 12 ezer ember életébe kerül a légyszennyezés, amiből sajnos nagyban kiveszi a részét Budapest. A városvezető szerint éppen ezért a kerület nemcsak 16 millió forinttal járul hozzá az új gyűjtőállomások kialakításához, hanem a jövőben minden egyéb támogatást megad ahhoz, hogy a kerület lakosai egészségesebben élhessenek.
Orosz Anna, Újbuda alpolgármestere ugyanezt a gondolatot erősítette meg jelezve: az új MOL Bubi állomások kialakítása beleillik a kerület fejlesztési koncepciójába, hiszen az a céljuk, hogy azok is kerékpárra üljenek a térségben, akik eddig a városi biciklizést nem érezték biztonságosnak. Az alpolgármester szerint a kerületben található új kerékpársávok már biztosítják a biztonságos közlekedés feltételeit.
Czikora Tamás, a MOL-csoport Mobilitás vezetője arról beszélt az eseményen, hogy a társaság hosszú távú stratégiájában kiemelt szerepe van a fenntarthatóságnak. A MOL célja, hogy a jövőben ne üzemanyaglitereket, hanem kilométereket értékesítsen. Czikora jelezte, hogy Budapesten felgyorsult a mobilitás fejlődése és büszke arra, hogy a MOL nagy mértékben hozzájárult a városban elérhető mobilitási lehetőségek bővüléséhez, az egyéni és közösségi közlekedési formák elterjedéséhez, ideértve a biciklis közlekedést is. A vállalat működteti Budapest legnagyobb flottából álló autómegosztó szolgáltatását több mint százezer felhasználóval, emellett a budapestiek a MOL Bubit is sokszor használják – az elmúlt egy évben kétmilliószor utaztak a biciklikkel.
Egy év multán is töretlen a MOL Bubi népszerűsége
Megújulása óta egymás után döntötte a rekordokat a MOL Bubi hálózata, amely jelentős mérföldkőhöz ért, miután átlépte a kétmilliós utazásszámot. Ez azért is mérföldkő a rendszer történetében, mert a MOL Bubi a megújulása első évében jobb eredményt ért le, mint korábban összesen négy év alatt. A rendszer iránt hatalmas az érdeklődés, volt már olyan májusi nap, amikor majdnem 13 ezer alkalommal használták a kerékpárokat, ami abszolút rekord. Az átlag májusban 11 ezer körül alakul. A budapestiek jellemzően 15 perces utakra használják a kerékpárokat, a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.