Csuklós jár már a 68-as vonalán
Lezárták a pesti alsó rakpartot, írtuk meg tegnap reggel. A BKV Zrt. gondoskodott róla, hogy az ürömre öröm is érkezzen. Tegnap reggeltől a 68-as busz vonalán az eddigi 75 fős szólóbuszuk helyett 120 fős csuklósok járnak. Igaz, hogy a korábbi 16 jármű helyett már csak 13 jár, de a zsúfoltság így is jelentősen csökken.
Megszigorítják az ellenőrzést is a külső kerületekben, mondta Somodi László vezérigazgató-helyettes a tegnapi sajtótájékoztatón, s mivel az eddigi sok potyautas nem száll így majd fel, a járműveken jobban elférnek majd az utasok. A hatvan százalékos kapacitás növekedés egyébként nem hozza majd magával az üzemeltetési költségek hasonló mérvű növekedését.
Jómagam 25-30 éve laktam azon a vonalon, s már akkor is igény volt a csuklósokra. A BKV a felvetésre mindig úgy reagált, hogy a szűk utcákban a csuklósok nehezen férnének el, s bekanyarodni sem tudnának. Most sincsenek másfajta kocsik, mondta el felvetésemre Somodi úr, az útfelújítások kapcsán viszont változott a vonalvezetés és a megállókban is megnövelték 11-12 méterről 17-18 méterre a járdaszigetek hosszát. Tették mindezt önerőből megmutatván, hogy ők is tudnak megállót építeni.
Nem árt felidézni az eddigi májusi fejlesztéseket is. 2-án sűrítették a 194-es, 20-as, 37-es autóbuszokat, mely 1-2 perces követési idő csökkenést jelent. A 86-os busz két megállóval hosszabbodott, így a Fadrusz utcán kevesebb jármű megy át. Új Tesco-járat indult, s a 3-as busz délutáni üzemideje is növekedett. Május 3-án a Keresztúr-buszt és a 23-ast, 7-től a 6-ost és a 86-ost sűrítették.
Jövőbeni terveik között ütemes menetrendek bevezetése, ezek menetrendi meghirdetése, valamint kerületi hálózatfejlesztés is szerepel. Szeretnék a kihasználtsági értéket 90 százalék alá szorítani, azaz magyarra fordítva a zsúfoltságot elkerülni. De szép is lesz, ha mindez megvalósul!