ZETApress

hírportál

Fővinformból BKK Info

40 éves a FŐVINFORM, 10 éves a BKK Info. Rádiós és televíziós bejelentkezéseikből tájékozódtak évtizedeken keresztül a budapesti közlekedők. Negyven éve alakult meg a FŐVINFORM – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ Kommunikáció.

Minden információval rendelkeztek Budapest forgalmi helyzetéről, útfelújításairól, és ezeket osztották meg az utazóközönséggel. A digitalizáció korában még ma is évente 25 ezer rádióadásban mondják el a BKK Info munkatársai a legfrissebb közlekedési híreket.

Több mint 40 éve, egész pontosan 1982. május elsején alakult meg a FŐVIMFORM, azaz a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Információs Központ, amelyet ma már BKK Info néven ismerhetnek a fővárosban közlekedők. A kerek évforduló alkalmából ünnepélyes rendezvényt tartott a Budapesti Közlekedési Központ, amelyen a jelenlegi és volt munkatársak mellett az együttműködő partnerek is részt vettek. A BKK vezérigazgatója és a BKK Info vezetője idézte fel az információs központ elmúlt évtizedeit.

A FŐVINFORM azért jött létre, hogy friss, megbízható információkat gyűjtsünk össze egy helyen, és mindezt a közlekedésbiztonság, illetve a közlekedési kultúra fejlesztése érdekében – árulta el Rosta Marian, a FŐVINFORM alapítója az ünnepi rendezvényen hozzátéve: a sajtómegjelenéseken kívül negyedéves magazinokat is készítettek, amelyekben a nagy horderejű témákat dolgozták fel. Az első években 7 monitorral követték a főváros közlekedési helyzetét, a Kiskörúton belül helyezték ki azt a 30 kamerát, amelyeken élő képet kaptak a belváros forgalmáról. A FŐVINFORM munkatársai – főként mérnökök – a BKV forgalomirányító központjában dolgoztak, itt volt a diszpécserközpont, a forgalomtechnika és a BRFK baleseti helyszínelő csapata is.

A digitalizáció felgyorsulása óta már nemcsak az autóval közlekedőknek, hanem a közösségi közlekedést használóknak is az az érdeke, hogy a megszokott közlekedési rend változásairól mielőbb értesüljenek – mondta dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója kiemelve: egy lezárásokkal járó felújítás térségéből hatékony kommunikációval el lehet terelni a forgalmat, megtakarítva ezzel az utasoknak nem kevés időt, költséget és a torlódások csökkentésével visszaszorítható a levegőbe jutó károsanyag-kibocsátás is. A BKK vezetőnője jelezte, hogy a közlekedési információk digitalizálásával idén már több autós navigációs alkalmazásban is a BKK Infótól származnak a forgalmi változások koordinátái.

A digitalizáció korába lépve

A BKK Info is kerek évfordulót ünnepel, a közösségi közlekedés megszervezésével és irányításával járó feladatokkal együtt tíz éve került át ez a tevékenység is a BKK-hoz. – Mára több mint 600 kameraképen követik a teljes város forgalmát a BKK Info munkatársai az év minden napján, és a közösségi közlekedés járművezetőitől is érkeznek információk a központba a forgalmi fennakadásokról – hangsúlyozta Kardos Zoltán, a BKK Info vezetője hozzátéve: a digitális és mobileszközök korában még ma is évente 25 ezer rádióadásban mondják el a BKK Info munkatársai a legfrissebb és legfontosabb közlekedési híreket.

A BKK híreivel együtt éves szinten több mint 8000 közlekedési változásról kapnak tájékoztatást az utasok a különböző kommunikációs felületeken, beleértve az év elején útjára indult és rövid idő alatt népszerűvé vált BudapestGO alkalmazást is.

Szóljon hozzá!