ZETApress

hírportál

Javított az ELTE

A fenntarthatósági rangsorban is javított az ELTE. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem egy kategóriát javítva tavalyi eredményén a 401-600. helyen végzett a Times Higher Education (THE) fenntartható fejlődési szempontokat vizsgáló 2022-es felsőoktatási rangsorában – tudatták sajtósaik.

A THE 2019-ben indította el Impact Rankings névre keresztelt rangsorát, amely az ENSZ tizenhét, fenntartható fejlődéssel kapcsolatos célkitűzése (SDG – Sustainable Development Goal) szempontjából vizsgálja a világ egyetemeit. A rangsorban a végső helyezést a 17-es számú SDG (Partnerség a célok eléréséért) mellett abban a három célkitűzésben elért pontszám határozza meg, amelyekben az adott egyetem a legjobban teljesít.

A tavalyi 1117 után a lista idén már 1406 felsőoktatási intézményt tartalmaz. A mezőny bővülése ellenére az ELTE egy kategóriát javított az egy évvel ezelőtti helyezéséhez képest és az összesített eredmények alapján a 401-600-as kategóriában végzett.

Az ELTE 2021-ben hat, idén viszont már hét célkitűzéssel szerepel a rangsorban. A Minőségi oktatás SDG-ben két kategóriát, a Béke, igazság és erős intézmények című SDG-ben egy kategóriát javított tavalyi eredményén, négy SDG-ben (Egyenlőtlenségek csökkentése, Nemi esélyegyenlőség, Felelős fogyasztás és termelés, Partnerség a célok eléréséért) megőrizte tavalyi pozícióját. Az új SDG-ben (Fenntartható városok és közösségek) az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 301-400. helyezést érte el. Az ELTE eredményei az egyes célok alapján:

Reduced inequalilties (Egyenlőtlenségek csökkentése) 101-200.
Quailty Education (minőségi oktatás) 201-300.
Gender Equailty (Nemi esélyegyenlőség) 201-300.
Peace, Justice, and Strong Institutions (Béke, igazság és erős intézmények) 201-300.
Responsible consumption and production (Felelős fogyasztás és termelés) 301-400.
Sustainable Cities and Communities (Fenntartható városok és közösségek) 301-400.
Partnership for the Goals (Partnerség a célok eléréséért) 401-600.

A THE egy korábbi felméréséből kiderült, hogy a fenntartható fejlődés a továbbtanulás előtt álló diákok számára kiemelt szempont az egyetemválasztásnál. A nemzetközi hallgatók szemében a fenntarthatósági kérdések fontosabb szerepet játszanak, mint például az oktatás földrajzi helyszíne.

Szóljon hozzá!