ZETApress

hírportál

Észak-pesti átjáró

Megújult a Bulcsú utca és a Bajza utca közötti gyalogos-kerékpáros alagút. Felújították a XIII. kerületi Bulcsú utcát a VI. kerületi Bajza utcával összekötő gyalogos-kerékpáros alagutat. A vasúti vágányok alatt átvezető folyosó mostantól biztonságosabb, tisztább és jól kivilágított útvonalat biztosít Terézváros és Újlipótváros között.

Az 1874-ben épített és idén megújult Bulcsú utca és a Bajza utca közötti 188 méter hosszú alagút közvetlen kapcsolatot biztosít a VI. és a VII. kerület külső részei, valamint a XIII. kerület középső része és a Duna-menti kerékpáros útvonal között. A megújult átjáróban a teljes belső felületet és a külső homlokzatokat is helyrehozták, elbontották és újjáépítették a világítást, felszámolták az alagút alatt húzódó közműárkot, és kicserélték az elavult lemezburkolatot. A bonyolult tulajdoni és fenntartói viszonyok mellett Terézváros önkormányzata kezdeményezte és koordinálta a munkát. Ennek eredményeképpen sikerült egy XXI. századi közlekedési folyosóvá átalakítani az aluljárót a MÁV-val, a Fővárosi Önkormányzat cégeivel és a XIII. kerületi önkormányzattal közösen.

Az aluljárónak köszönhetően külső Teréz- és Erzsébetvárosból a Bajza utca – Gogol utca útvonalon mintegy 10-15 perc alatt elérhetők kerékpárral a fontosabb újlipótvárosi helyszínek, mint például a Lehel Csarnok vagy az Újpesti rakpart, Újlipótvárosból pedig a Honvéd Kórház II. telephelye, az Andrássy út vagy a Keleti pályaudvar. Az útvonalak megtervezésében segítséget jelent a BudapestGO útvonaltervezője és a BKK kerékpáros térképe is.

Az alagúthoz kapcsolódó útszakaszokon, a Gogol utcán és a Bajza utcán kerékpársávok is segítik a közlekedést. Az alagútban kerékpárral közlekedve figyeljünk a gyalog közlekedőkre. A figyelemfelhívást segítik az alagútban újonnan felfestett dizájnos keresztcsíkok is.

Élhetőbbé tesszük Budapestet

Tovább nőhet a fenntartható közlekedési módok aránya a fővárosban. A BKK a Fővárosi és a kerületi önkormányzatokkal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők a leginkább megfelelő közlekedési módot választhassák. Az autót felváltó fenntartható lehetőségeknek nemcsak társadalmi, hanem környezeti hasznuk is van, csökkenhet a zaj- és légszennyezettség, javulhat a levegő minősége, élhetőbbé válnak a zsúfolt fővárosi útszakaszok. A fővárosi kerékpározással ismerkedők azon túl, hogy új útvonalakat fedezhetnek fel, valamint újszerű közlekedési élménnyel gazdagodnak, fontos lépést tesznek az egészségük megőrzése felé is.

A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk a jelenleginél élhetőbb, és még inkább ember- és környezetbarát város legyen – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ.

Szóljon hozzá!