Megmaradt a menekülőút
Biztonságos és üzemképes a paksi vasútvonal. A MÁV Zrt. biztonsági szempontból stratégiai jelentőségű vonalként kezeli a Mezőfalva-Paks vasútvonalat, ami a Paksi Atomerőműben esetlegesen fellépő vészhelyzet esetén mentőútvonalként szolgálhat ? adta hírül Sajtóosztályuk.
Mint közismert, a KHEM megrendelése alapján december 13-ától, vagyis az új vasúti menetrend életbe lépésétől a Mezőfalva ? Paks vonalon is szünetel a közszolgálati személyszállítás. Az érintett mellékvonal azonban ? a Magyar Nemzet napilap állításával ellentétben ? ma is megfelel minden biztonsági előírásnak, vagyis a 40 kilométer hosszú vonalszakasz műszaki és biztonsági szempontból továbbra is alkalmas a vasúti forgalom fenntartására.
A 42. számú Mezőfalva ? Paks vasútvonalon, Mezőfalva, Előszállás, Dunaföldvár és Paks állomásokon a MÁV Zrt. munkatársai jelenleg is folyamatos szolgálatot teljesítenek. Ezen túlmenően a vasúttársaság biztonsági igazgatósága rendszeres mobil járőrözést vezetett be a vasúti infrastruktúra, a biztosítóberendezések és az üzemi épületek védelmére.
A MÁV Zrt. a biztonsági intézkedéseket összehangolta a pályafelügyelettel és a vonalon szolgálatot teljesítő forgalmi személyzet munkarendjével is. Mindezt alátámasztja az a tény is, hogy a vonalon hetente, rendszeresen 3-5 tehervonat közlekedik, így minden vasútüzem biztonsági feltétel adott ahhoz, hogy egy esetleges vészhelyzet esetén az erőmű kitelepítése zökkenőmentes legyen.
A biztonsági előírásokról és a havaria esetén szükségessé váló intézkedésekről a MÁV Zrt. és a Paksi Atomerőmű Zrt. illetékes munkatársai szakmai egyeztetést is folytattak, és közösen megállapították az érintett vasúti vonal biztonságos működőképességét és használhatóságát. A megfelelő intézkedések eredményeként a vonalon a személyszállítás szüneteltetése óta a vasúti pályán a biztonságot veszélyeztető lopás, rongálás nem történt.
A MÁV Zrt. a fentiek alapján visszautasít minden olyan rémhírkeltést, amely azt állítja, hogy a vasúttársaság magára hagyta a Mezőfalva ? Paks vonalszakaszt és a pálya őrzését nem tudja biztosítani. Nem igaz továbbá az sem, hogy egy esetlegesen fellépő katasztrófa esetén a MÁV hanyagságából nem lenne biztosított a mentési folyamat, illetve a társaság nem rendelkezik egy lehetséges vasúti baleset helyreállításához szükséges eszközökkel.