Környezetvédő csomagolás
A Zewa csökkenti csomagolásai szén-dioxidlábnyomát, amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33%-os fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és az alapanyagok zárt körforgásának biztosítása – tudatta a EUROLEX Consulting Media & PR.
A körforgásos gazdaság iránti elkötelezettség részeként a márka számos vállalást tett az újrahasznosítás fellendítése és az egyszer használatos műanyaghulladék megszüntetése érdekében. A Zewa útja a környezettudatosság felé 2019-ben kezdődött, amikor a márka egyrészt újrahasznosíthatóvá tette kiszereléseit, valamint célul tűzte ki, hogy 2025-re 85%-ban megújuló vagy újrahasznosított műanyagot tartalmazzanak csomagolásai. A Zewa 2020-ban mutatta be először az újrahasznosítható csomagolásait vásárlóinak, és megkezdte a fosszilis alapú szűz műanyag egy részének helyettesítését újrahasznosított műanyaggal.
A Zewa, a fogyasztói papírtermékek egyik vezető gyártója még tovább növelte erőfeszítéseit annak érdekében, hogy olyan csomagolási megoldásokat kínáljon, amelyek hozzájárulnak a környezetszennyezés csökkentéséhez. A könnyebben újrahasznosítható csomagolások kifejlesztése mellett a márka tovább növelte az újrahasznosított anyagok arányát a csomagolóanyagokban. Műanyag csomagolásaik 33%-át ma már a fogyasztás utáni újra-hasznosításból nyerik. Mindezek az erőfeszítések segítettek a Zewa-csomagolások szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésében.
A Zewa az elmúlt években aktívan törekedett a szén-dioxid lábnyomának csökkentésére. A cég ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzött ki, kötelezettséget vállalt például a fosszilis alapú műanyagok használatának jelentős csökkentésére. A Zewa célja, hogy 2025-re legalább 85%-ban újrahasznosított vagy megújuló alapanyagot tartalmazó műanyagból készüljön valamennyi csomagolása. A Zewa célkitűzései követik az Ellen MacArthur Alapítvány Új műanyaggazdaság elnevezésű kezdeményezésében lefektetett elveket, amelyeket az Essity, a Zewa gyártója is magáénak vall.
A csomagolás környezeti hatásának csökkentése és a lineáris modellről a körkörös modellre való áttérés. – Erőfeszítéseink jól mutatják, hogy kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a fenntarthatóságnak, és megerősítik elkötelezettségünket a csomagolásaink ökológiai lábnyomának csökkentése iránt. Piacvezetőként felelősségünknek tekintjük, hogy élen járjunk a fenntarthatóság előmozdításában és a körforgásos gazdaság megteremtésében – mondta Volker Zöller, az Essity fogyasztói cikkekért felelős elnöke. – Csomagolásainkat úgy terveztük, hogy minimalizáljuk a hulladék mennyiségét, miközben maximálisan megőrizzük termékeink védelmét. Mindehhez a lehető legtöbb újrahasznosított és megújuló anyagot használjuk, fenntartható alternatívát kínálva a fogyasztóknak. A fenntarthatóságot ma már a vásárlók is jobban elvárják, mint korábban, és mi is mindenkit arra biztatunk, hogy gyűjtse szelektíven a hulladékot, így biztosítva az újrahasznosított műanyag elérhetőségét a piacon – tette hozzá.
Az Essityről
Az Essity egy vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalat. Elkötelezettek vagyunk a jólét javításában termékeink és szolgáltatásaink révén. Az értékesítés mintegy 150 országban történik a TENA és a Tork vezető globális márkák, valamint más erős termékek, mint a JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda és Zewa alatt. Az Essity mintegy 46 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A cég nettó árbevétele 2020-ban mintegy 122 milliárd svéd korona (11,6 milliárd euró) volt. Az Essity központja Stockholmban, Svédországban található, míg a vállalatot a Nasdaq Stockholm tőzsdén jegyzik. Az Essity termékei megteremtik a jólélet, és hozzájárulnak az egészséges, fenntartható és körforgásos társadalomhoz.