Utasok a tram-trainon
Az 50 ezer kilométeres tartampróba sikeres teljesítése után a tram-train az előírt vizsgálatokat, típusteszteket követően tegnap hajnalban megkezdte utasforgalmi próbaüzemben az ingyenesen igénybe vehető menetrend-szerinti közlekedését – írtuk meg oldalunkon.
Jelenleg 80 km/h-ás sebességet engedélyezett a hatóság az utasforgalmi próbaüzem alatt, amely során a jármű gyártója minden az utasforgalomból, a pálya adottságaiból és egyéb összetevőkből fellépő hatást vizsgál és a jármű megfelelő beállításával kezel, hogy a szerelvények a legkomfortosabb utazást tudják biztosítani az utazóközönségnek. A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak, akadhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák.
Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi. Tegnapi nap során az egyik járművet soron kívüli karbantartásra a karbantartó telephelyre szállította a gyártó. A Stadler tájékoztatása alapján a járművet ma késő délután visszaadják a MÁV-START-nak, így legkésőbb a holnapi napon újból három tram-train fog közlekedni a vonalon.
Utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek. Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően fogják a járművek elérni a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget. A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek.
Személyi változások a MÁV-Volán-csoportvezetésben
A MÁV-Volán-csoport célja az elővárosi és a távolsági vasúti személyszállítás további erősítése és fejlesztése. A kiemelt feladat végrehajtása érdekében holnaptól Keresztes Pétert, a MÁV-HÉV vezérigazgatóját nevezték ki a MÁV-START élére, aki több éves tapasztalattal rendelkezik az elővárosi személyszállítási közszolgáltatás irányításában. Kerékgyártó József, a MÁV-START korábbi vezérigazgatója közös megegyezéssel távozott a MÁV-START és a MÁV VAGON éléről. A belső átalakítások eredményeként november 23-án keddtől a MÁV VAGON Vasúti Jármű Gyártó és Javító Kft. ügyvezető igazgatója Stánicz János lett, a termelési igazgatói feladatok ellátása mellett.
A MÁV-START idén májusban jelentette be, hogy a vasúti gördülőállomány-fejlesztés stratégiai céljainak megvalósításához a járműgyártási tevékenység, az ahhoz kapcsolódó járműtervezési, valamint egyes fővizsgákkal, nagyjavításokkal és teherkocsi javítással kapcsolatos feladatok október elsejétől a MÁV VAGON tevékenységi köréhez tartozik. A leányvállalatok tevékenységének átstrukturálása az első jelentős lépés annak érdekében, hogy a MÁV-START a MÁV-Volán-csoporton belül tiszta profilú vasúti személyszállítási társaságként működjön. Holnaptól a MÁV-HÉV vezérigazgatói pozícióját Nagy Gábor gépészmérnök látja el – tudatta a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság.