ZETApress

hírportál

A BKK óvja ügyfeleit

A Budapesti Közlekedési Központ a forró nyári napokon is törekszik arra, hogy biztosítsa ügyfelei számára a kényelmes és biztonságos utazást – tudatta a BKK Kommunikáció. Fotónk Nyírő Simon felvétele.

Az országos tisztifőorvos által június 19-én szombat éjféltől elrendelt másodfokú hőségriasztás kihirdetése után azonnal vízvételi és hűsítő pontokat állított fel a BKK Budapest legforgalmasabb helyszínein, illetve a járatokon is fokozottan használják a klímaberendezést.

A Budapesti Közlekedési Központ a tavalyi évhez hasonlóan idén is igyekszik a közösségi közlekedésben résztvevők utazását a hőség beköszöntével is minél komfortosabbá tenni. A társaság a BKV Zrt-vel együttműködésben ivókutakat állított fel a metrók területén. Az idén 12-vel több ivókút áll rendelkezésre, azaz már 34 ponton biztosított a fővárosiak felfrissülése. Emellett a BKK tíz ügyfélközpontjában is található vízvételi pont, amelyet a városban közlekedők szintén szabadon használhatnak. Ügyfeleink figyelmébe ajánljuk a BKK FUTÁR applikációt, amelyben többek közt az ivókutak láthatóságát is be lehet állítani annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb megtalálják a legközelebbi ivókutat.

A Fővárosi Önkormányzat a kerületi önkormányzatokkal együttműködve két hűsítő szigetet is létrehozott a Boráros és a Baross tereken. Ezeken a helyszíneken napenergia által hajtott ventilátorok és növények segítik könnyebben elviselni a hőséget. A BKK fokozott klíma-ellenőrzést rendelt el a járatokon, valamint nyomatékosan felhívja a járművezetők figyelmét a klímaberendezés használatára.

A Budapesti Közlekedési Központ a hőségriadó idején biztosítja a járművezetők leváltását vagy félreállási lehetőségét, illetve megfelelő mennyiségű védőitalt és több pihenőidőt nyújt számukra. A jármű-vezetőknek, a jegyellenőröknek és a metró beléptető személyzetnek a rendkívüli melegre való tekintettel lehetőségük van rövidnadrágban végezni a munkájukat.

Szóljon hozzá!