ZETApress

hírportál

Véget ért egy fejezet

Forgalomba állt az eddig lehívott utolsó CAF-villamos is. Ünnepélyes keretek között, a Budafok kocsiszínben zárult délelőtt a Budapesti villamos- és trolibusz járműprojekt II. ütem projekt.

Ennek keretében a tavalyi évben és 2021-ben 26 új akadálymentesített CAF-villamos – 5 hosszú és 21 rövid – állt forgalomba Budapesten. A projekt I. ütemében, 2015/16-ban összesen 47 spanyol gyártmányú modell érkezett a fővárosba. Fotónk Nyírő Simon, BKK felvétele.

Összesen 17 hosszú és 56 rövid, modern CAF villamos közlekedhet Budapesten. Az új járművek jól illeszkednek Budapest hosszú távú stratégiájába, amelynek központi gondolata a környezet- és klímavédelem, a fenntartható energiagazdálkodás, valamint az ökológiai lábnyomunk csökkentése – mondta a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. – A BKK elkötelezett abban, hogy megújítsa a fővárosi járműparkot. Amennyiben rendelkezésre áll az anyagi forrás, akkor tovább folytatódhat az új járművek beszerzése – tette hozzá dr. Walter Katalin.

A BKK és a CAF villamosokat gyártó spanyol vállalat által aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy további egy évig, azaz 2022. május 17-ig – teljesen vagy részlegesen – lehívhassuk a még opcióban szereplő 51 CAF villamost. – Az új villamosok lehívására akár uniós forrás, akár visszatérítendő EIB támogatás is igénybe vehető, azonban mindkét változathoz kormány-jóváhagyás szükséges, amelyet a Főváros eddig nem kapott meg, viszont a villamos járműpark állapota mielőbbi beavatkozást igényel! – hívta fel a figyelmet Tüttő Kata városüzemeltetési főpolgármester-helyettes.

A CAF-villamosok a XXI. század elvárásainak megfelelő szolgáltatásaikkal – akadálymentesség, tágas férőhely, légkondicionálás, fedélzeti kamerák – fokozzák a Budapesten utazók komfortérzetét – hangsúlyozta Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.

A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése 2021-ben is hangsúlyos szerepet kap. Az elmúlt években indított jelentős járműpark-fejlesztés rengeteget javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. A 3-as, a 17-es és a 19-es vonalak mellett a hétvégi napokon, kisebb forgalmú időszakokban a 42-es és a 69-es villamos vonalán is találkozhatunk a modern járművekkel.

A Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17.699.115.044 forint.

Szóljon hozzá!