ZETApress

hírportál

Újjászülető MOL Bubi

Újra bekapcsolódott a főváros vérkeringésébe a megújult közbringa-szolgáltatás. Az új MOL Bubit ünnepélyes keretek között indította útjára Karácsony Gergely főpolgármester, Walter Katalin BKK-vezérigazgató és Pantl Péter, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

A közlekedők mától egy modernebb, könnyebben használható, ráadásul – az új üzemeltetési struktúra miatt – a Főváros számára takarékosabb MOL Bubit vehetnek birtokukba, mely támogatja a fenntartható és élhető Budapest vízióját. A Budapesti Közlekedési Központ megköszönte a fővárosban közlekedőknek a szolgáltatás szüneteltetése alatt tapasztalt türelmüket. Fotóink Lantai József felvételei.

Az újjászületett MOL Bubit a belső tesztek után utolsó lépésként több száz felhasználó segítségével tovább tesztelték, az ebben az időszakban felmerülő hibákat pedig javították. Ennek köszönhetően ma elindult a megújult közbringa-szolgáltatás, így mától már bárki számára elérhetők a BKK közösségi kerékpárjai a város 158 pontján. A szolgáltatás kizárólag a MOL Bubi applikációval használható.

Mit kell tudni az új MOL Bubiról?

A MOL Bubi alapjaiban újult meg, hogy az eddigieknél lényegesen jobb felhasználói élményt nyújtson, változatlanul Budapest belső városrészeit lefedő, mintegy 30 km2-es szolgáltatási területen.

A kerékpár defekttűrő, fújt gumikat kapott, ezért könnyebben tekerhető és sokkal jobban gurul elődjénél.

Az új applikációban minden MOL Bubival kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni, nincs szükség személyes ügyintézésre, illetve a honlap is megújult.

Egyszerűbbé vált a kerékpárok felvétele és lezárása, amelyet egy okos-lakattal lehet megtenni.

A városi közlekedéshez minden kiegészítővel felszerelt jármű széles skálán, könnyedén állítható nyeregmagassággal bárki számára kényelmessé teszi a kerékpározást.

A szolgáltatás részeként a díjstruktúra is megújult:

A havi bérlet ötszáz forintba, az éves bérlet ötezerbe kerül.

Érvényes MOL Bubi bérlettel a rövid utazások (30 percen belül minden alkalommal) változatlanul díjmentesek. A korábban alkalmazott kaució teljesen megszűnt.

Alkalmi felhasználóként csupán egy egyszeri százforintos bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetni a legelső használatkor, de még az is lebiciklizhető az első utazáskor.

Egy regisztrációval egyidejűleg továbbra is akár 4 kerékpár használható.

Az új árakkal kapcsolatban további részletek idekattintva olvashatók.

A rendszert ünnepélyes keretek között adták át

A megújult MOL Bubi-t sajtótájékoztatón mutatta be a Budapesti Közlekedési Központ ma délután az Erzsébet téri Akvárium Klub teraszán. Karácsony Gergely főpolgármester arra emlékeztetett, hogy Budapest számára kiemelten fontos a környezettudatos közlekedés. Ezt a célt segíti többek között a komplex kerékpárosbarát fejlesztések, az új kerékpársávok kialakítása, illetve a forgalomcsillapítási projektek mellett a MOL Bubi is. – A most megújult közbringa-szolgáltatás bizonyíték arra, hogy nem kell drágának lennie egy fejlesztésnek ahhoz, hogy az fenntartható, emellett modern, színvonalas legyen – tette hozzá fővárosunk vezetője.

Walter Katalin vezérigazgató szerint a társaság fő célja, hogy a budapestiek és az idelátogatók egyre többen és egyre többször válasszák a kerékpározást rövid városi utazásaikhoz, elsősorban a hagyományos közösségi közlekedési módok kiegészítéseként. Éppen ezért a MOL Bubi nem kerékpárkölcsönző, hanem sokkal több annál: a budapesti közösségi közlekedési rendszer és a BKK szolgáltatáscsomagjának szerves része. A vezérigazgató jelezte, hogy a közbringa-szolgáltatás minden területén növekedett a felhasználói élmény kezdve a kerékpár fizikai jellemzőitől, a megújult applikáción át a kedvezőbb díjstruktúráig.

Frissített stratégiánkban komoly fenntarthatósági célokat fogalmaztunk meg, így a jövőben még eltökéltebben támogatjuk az alternatív, közösségi közlekedésformák elterjedését. Ennek a részeként továbbra is névadó szponzorként állunk a Bubi mögött, és folyamatosan dolgozunk az elektromos töltőinfrastruktúránk bővítésén, valamint a közösségi autózás népszerűsítésén is – mondta a sajtótájékoztatón Pantl Péter. A kommunikációs igazgató rámutatott arra is, hogy a régió egyik legnagyobb vállalataként immár nem üzemanyagot, hanem kilométereket értékesítenek. Egy olyan élő, nyüzsgő nagyvárosban, mint Budapest különösen fontos, hogy a fogyasztók minél több fenntartható közlekedési lehetőség közül választhassanak.

Szóljon hozzá!