ZETApress

hírportál

Műanyag szódagép

A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt. Ne csak megossz, cselekedj! mottóval kampányt indít a SodaStream – tudatta Aranyi Péter PR és kommunikációs tanácsadó.

A SodaStream ma elindította idei Föld Napja kampányát, amely a Ne csak megossz, cselekedj! mottóval szólítja meg az embereket. A világ legnagyobb szódagép-gyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik.

Túlzás nélkül állítható, hogy bár sokan tartják fontosnak a környezetvédelmet, fontos, hogy ez valódi tettekben is megnyilvánuljon, mert csak így érhetünk el igazi változásokat a globális hulladékcsökkentés terén – hívta fel a figyelmet Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere. A SodaStream készülékekhez használt többször használatos szénsavasító palackok kiváló alternatívát jelentenek a PET-palackok kiváltására. A vállalat úgy számol, hogy 2025-re 78 milliárd eldobható műanyagpalacktól óvható meg ily módon a Föld, ami 11 milliárddal több a SodaStream által bejelentett tavalyi célkitűzésnél.

Az április 22-i Föld Napja a SodaStream számára rendkívül fontos nap, ezért a vállalat újabb környezetvédelmi vállalásokat tett. Ezek a következők:

A vállalat év végtől kezdve a műanyagpalackos szörpjeit fémdobozosra cseréli, ezzel további 200 millió műanyagpalacktól kíméli meg a bolygót. Az új kiszerelésű szörpök legkorábban 2022 második felében jelenhetnek meg Magyarországon.

A SodaStream hozzáfogott az újrahasznosított, illetve növényi alapú műanyagból készülő szódagépek fejlesztéséhez, annak érdekében, hogy zöldebbé tegye a teljes kínálatát.

A SodaStream 10%-kal csökkenti gyárainak energiafelhasználását a napenergia segítségével 2022-ig, amit ötszörös növekedést jelent a 2020-as energiacsökkentéshez képest.

A vállalat létesítményeinek működéséhez szükséges energiát 2030-ra teljes egészében megújuló energiaforrásokból kívánja fedezni a PepsiCo leányvállalataként, ezzel hozzájárulva az anyavállalat a káros-anyagkibocsátási célkitűzéseinek teljesítéséhez. A PepsiCo vállalta, hogy 2040-re – tehát a Párizsi Klímaegyezményben foglalt határidőnél 10 évvel előbb – teljesen klíma-semlegessé teszi önmagát.

A SodaStream a Föld Napja kapcsán minden dolgozóját arra buzdítja, hogy valósítson meg hulladékgyűjtéseket lokális szinten, figyelembe véve az adott országban érvényes koronavírus járványra vonatkozó korlátozásokat.

A SodaStream elindítja új, magyar nyelven is elérhető weboldalát, amelyben különféle tippeket és tanácsokat oszt meg a felhasználókkal az ökológiai lábnyom csökkentésére. Az új oldal idekattintva elérhető.

A SodaStream teljesítményét mások is elismerik, ugyanis a Spirit és Crystal típusú gépeink megkapták a Carbon Trust tanúsítványt, ami jól tükrözi, hogy termékeink élen járnak a fenntarthatóságban, illetve azt, hogy készülékeinkkel hosszútávon csökkenthető a háztartások ökológiai lábnyoma – hívta fel a figyelmet a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream

A SodaStream a világ első számú otthoni szénsavasító készülék gyártó márkája (mennyiség tekintetében), amelyet a PepsiCo 3,2 milliárd dollárért vásárolt meg. A SodaStream lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy másodpercek alatt könnyen átalakítsák a hagyományos csapvizet szódává vagy ízesített üdítőitallá. Becslések szerint évente mintegy 800 millió liter szódát készítenek készülékeik segítségével, így a SodaStream felhasználói közel 500 millió PET-palackkal kevesebb hulladékot termelnek. Ennek köszönhetően a műanyag palackok gyártásával és szállítmányozásával együtt járó környezetterheléstől is megóvják a természetet. A SodaStream termékeivel a környezettudatos választás lehetőségét kínálja vásárlóinak.

Szénsavasító berendezéseivel 46 országban van jelen, A termékek több mint 80 000 kiskereskedelmi üzletben állnak rendelkezésre. A SodaStream gépek magyarországi forgalmazását 2008-ban kezdődött el a viszonteladói hálózat kiépítésével, amelynek köszönhetően jelenleg közel 500 boltban érhetőek el a termékek, és az üzletek száma folyamatosan bővül.

Szóljon hozzá!