ZETApress

hírportál

Újabb tram-train érkezik

Elindul Magyarországra a második tram-train – tudatta a MÁV Sajtó. Megkezdődött a második tram-train teherautóra rakodása Valenciában. A kamionok ma hagyják el a gyárat, az új jármű várhatóan március 16-án érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba. A második vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint még aznap megkezdődik.

Az első, Vásárhely 1-es tram-traint 2021. január 20-án mutatták be a MÁV-START szentesi telephelyén. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én a Szentes-Mindszent-Szentes útvonalon sikeresen lezajlott. Holnap a hatósági nagyvasúti futópróbát végzik el a Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged útvonalon, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A vonali próbák a 135. számú vonal Szeged-Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és a szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train 2021. szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.

A tram-trainról

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 km/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt-vonalon dízel meghajtással, 100 km/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsony-padlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely állomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felső-vezetékhálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki Hódmezővásárhelyen.

Szóljon hozzá!