ZETApress

hírportál

elmű-émász csak online

Ideiglenesen szünetelteti a személyes ügyintézést ügyfél-szolgálati irodáiban és csökkenti a tervezett üzemszünetek számát az ELMŰ-ÉMÁSZ. A vállalatcsoport arra kéri ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérőóra állását.

A koronavírus terjedésének megakadályozására tett kormányzati intézkedésekkel összhangban valamennyi ügyfél-szolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az ELMŰ-ÉMÁSZ. Az energiacég elsődleges célja továbbra is, hogy ügyfelei és munkatársai egészségét megóvja. Az ügyfelek hétfőtől várhatóan március 22-ig a cég digitális platformjain, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. Mivel a következő időszakban sokan dolgoznak és tanulnak otthonról, a tervezett üzemszünetek számát – megvizsgálva azok lehetőségét – csökkenti a társaság. Emellett arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérőóráik állását a digitális csatornákon keresztül adják meg.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ mindent elkövet annak érdekében, hogy hozzájáruljon a koronavírus további terjedésének megelőzésére tett kormányzati lépésekhez. A társaság célja, hogy ügyfelei, munkatársai, partnerei és hozzátartozóik egészségét megóvja, ugyanakkor szolgáltatásainak biztonságát garantálja. Ideiglenesen bezárnak az ügyfél-szolgálatok. A hétfőtől életbe lépő korlátozó intézkedéseknek megfelelően március 8-tól ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az ELMŰ-ÉMÁSZ valamennyi ügyfél-szolgálati irodájában.

Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és a jelenlegi helyzetben biztonságosabb az ügyintézés, amely a következő időszakban az ELMŰ-ÉMÁSZ digitális platformjain, azaz telefonon, e-mailben és online lesz elérhető. Az ELMŰ-ÉMÁSZ arra kéri ügyfeleit, hogy lépjenek be, illetve ha még nem tették, regisztráljanak az online ügyfél-szolgálaton, ahol többek között az alábbi ügyek kényelmesen és teljes körűen intézhetők:

mérőállás diktálás,
számla- és egyenlegmegtekintés,
számlabefizetés,
e-számlára váltás,
értesítés tervezett üzemszünetekről.

A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében a vállalat kéri az ügyfelek együttműködését abban, hogy csak sürgős esetben keressék a következő időszakban a telefonos ügyfél-szolgálatot!

Csökkentik a tervezett üzemszünetek számát

A vállalat szakemberei a következő napokban egyesével felülvizsgálják azokat a korábban tervezett hálózati beavatkozásokat, melyek az ügyfelek számára áramszünettel járnának. Ezeket a munkálatokat még a március 8-tól érvényes védelmi intézkedéseket megelőzően hirdették meg az érintetteknek, a kialakult helyzetre való tekintettel azonban az ügyfelek kényelme érdekében átszervezik ezeket. Az ELMŰ-ÉMÁSZ arra törekszik, hogy minél kevesebb, csak a valóban feltétlenül szükséges beavatkozást végezze el, hiszen a jelenlegi helyzetben sokan dolgoznak és tanulnak majd otthonról. Épp emiatt a döntésnél minden esetben figyelembe veszik, hogy a tervezett üzemszünet mennyire sürgős, elhalasztása veszélyeztetné-e az áramellátás biztonságát. A társaság kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására.

A meghirdetett munkálatok halasztása kapcsán előfordulhat, hogy a változásról az idő rövidsége miatt hagyományos, postán kézbesített lemondó értesítést nem kapnak az ügyfelek. Az ELMŰ-ÉMÁSZ ezért arra kéri ügyfeleit, hogy az őket érintő tervezett munkálatokról és azok esetleges törléséről kérjenek email- vagy SMS-értesítést az ELMŰ-ÉMÁSZ online ügyfél-szolgálatán. A településeket érintő tervezett munkálatok idekattintva nyomon követhetők. Amennyiben az ügyfél nem talál információt a térképen a korábban számára hivatalosan jelzett üzemszünetről, akkor a munkát elhalasztották és egy későbbi időpontban végzik majd el a társaság munkatársai.

Folytatódik a mérőórák leolvasása, az adat mobilapplikáción keresztül is megadható. Az éves mérőállás megadására – azon ügyfelek számára, akiknél ez a következő időszakban lesz esedékes – a vállalat mobilapplikációján keresztül, fényképes leolvasással, személyes kontaktus nélkül van lehetőség. Ha az ügyfél nem adja meg az óraállást, akkor a vállalat munkatársai az eddigiekhez hasonlóan védőfelszerelésben, a biztonságos távolságot és minden szükséges óvintézkedést betartva elvégzik az áram- és gáz-fogyasztásmérők személyes leolvasását.

Előre fizetős mérők feltöltése

Az előre fizetős mérők feltöltése többségében a Komfort Kártya elfogadóhelyeken és az ELMŰ online ügyfél-szolgálatán történik. A hétfőtől életbe lépő korlátozások a legtöbb feltöltőpont, azaz az élelmiszerboltok és a hírlapárusító üzletek nyitvatartását nem érintik, így az ügyfelek többsége a megszokott módon tudja majd feltölteni egyenlegét. Azok az ügyfelek, akik eddig személyesen az ügyfél-szolgálaton töltötték fel egyenlegüket, az ELMŰ online vagy telefonos ügyfél-szolgálatán éjjel-nappal tájékoztatást kaphatnak a számukra elérhető legközelebbi töltőpontról.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ elkötelezett munkatársai, ügyfelei és partnerei egészségének védelmében, ezért szükség esetén további óvintézkedéseket is kész megtenni a járványhelyzetre reagálva. Szakemberei továbbra is elsődleges feladatuknak tekintik az energiaszolgáltatás folyamatos és zavartalan biztosítását.

Szóljon hozzá!