ZETApress

hírportál

Tesztelik a MOL Bubit

Leleplezzük az új MOL Bubi bicikliket. Gőzerővel zajlik az új MOL Bubi biciklik összeszerelése a Csepel Zrt. üzemében, és hamarosan a nagyközönség is találkozhat a modern kerékpárokkal a fővárosban. Az idén megújuló, fenntartható közbringa-rendszerhez 1200 kerékpárt szerelnek össze Csepelen, melyeknek mától kezdődik a tesztelése.

Márciustól tesztelik az új MOL Bubi kerékpárokat, azaz bárki felfigyelhet a vadiúj bringákra Budapest utcáin. 100 új kerékpárt már összeszereltek, ezekben a hetekben pedig további 400 kerékpár készül el Csepelen. A Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. az egyetlen olyan cég ma Magyarországon, amelyik teljes körű kerékpárgyártással foglalkozik. Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított gyár az államosítást követően a Csepel Művek részeként működött tovább, és gyártotta a szinte mindenki által jól ismert Csepel bicikliket.

Most a vadiúj MOL Bubi bringák készre szerelése is ebben az üzemben történik. A defekttűrő, fújt gumikkal felszerelt új bringákkal könnyebben és gyorsabban lehet haladni, az egyszerűbb használatot okos-lakat biztosítja. Új bicajhoz új applikáció jár, amelynek segítségével egyszerűbben és gyorsabban lehet majd regisztrálni és felvenni a MOL Bubi bringákat, sőt egy teljesen új weboldal is készül.

Mától a megújuló közbringa-szolgáltatást a közbeszerzésen nyertes Csepel Zrt. teszteli a gyűjtőállomásokon, hogy megbizonyosodjanak arról, hibátlanul működik-e például az adatkommunikáció, azaz a kerékpár-felvétel és leadás. Március 17-én szerdától várhatóan megkezdődnek a vállalkozói folyamattesztelések, itt már nemcsak a bérlést, de a regisztrációt, a fizetést és az ehhez kapcsolódó folyamatokat is ellenőrzik. A sikeres Vállalkozó tesztek alapján lehet megajánlani a rendszert a BKK számára tesztelésre, és kezdődhet a Megrendelő oldali teszt várhatóan: március 23-án keddtől, ahol a BKK Zrt. kollégái győződnek meg a rendszer üzemképességéről. Ekkor már az ügyfél-szolgálati folyamatokat is vizsgáljuk.

Ha minden rendben működik, illetve a tesztek során észlelt esetleges hibákat kijavították, várhatóan még tavasszal elindul a próbaüzemi tesztelés. Ennek a célja, hogy a valóshoz hasonló terhelés alá vessék a rendszert, és a hibátlan működés kritériumait megteremtsék. Ez az egyik végső feltétele az éles indulásnak. A próbaüzem végére már 800 kerékpár várja az üzembe-helyezést, további 400 kerékpárt az éles-üzem indulását követő négy héten belül állítanak üzembe – tudatta a Budapesti Közlekedési Központ.

Szóljon hozzá!