ZETApress

hírportál

Pénteki vásárlások

Közel másfélszeres forgalmat generált a járvány alatt az Extreme Digital Black Friday-e. A november 13-i Black Friday alatt a tavalyi fekete péntekhez képest 46%-kal magasabb forgalmat generált Magyarországon, a rendelések száma pedig 43%-kal nőtt itthon.

A járványhelyzet miatt idén a slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek – tudatta Straub Ádám, Eurolex.

Az Extreme Digital 2020-as Black Friday-e a tavalyinál jelentősen nagyobb forgalmat generált: 46%-kal több pénzt költöttek és 43%-kal több rendelést adtak fel a magyar vásárlók (60% férfi és 40% nő) mint tavaly. Itthon a vásárlók száma 16%-kal volt magasabb a tavalyiaknál. A magyar vásárlók esetében 40 ezer forint körül alakult az idei kosárérték, ami durván harmadával magasabb a 2019-es értéknél.

A cég teljes árbevétele a november 13-ai fekete pénteken a hét külföldi – cseh, szlovák, szlovén, horvát, bolgár, osztrák, német, a román webshop az eMAG-gal való fúzió nyomán bezárt – webáruházának fekete pénteki forgalmával együtt 35%-kal volt magasabb a tavalyinál. Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze.

A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. Idén Nógrád megyében (+115%) és Tolna megyében (+92%), illetve Hajdú-Bihar megyében (+87%) hozta a legnagyobb növekedést a rendelések összértékében az idei Black Friday. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai generálták a legnagyobb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.

Járvány alatt más a sláger

A hazai vásárlók a rendelések harmadát fizették ki online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről – vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ból dolgoztak. Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black&Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt, jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.

A legnépszerűbb termékkategóriák listája is átrendeződött a pandémia miatt: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell, és középkategóriás androidos készülék volt elérhető – ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek. Az Extreme Digital 2020-as Black Friday-ének top 10 termékkategóriája:

napi használati cikk (FMCG)
szerszámgép
játék
mobiltelefon
mobiltelefon kiegészítő
szépségápolás
konyhai kisgép
televízió
barkácstermék
fej-, és fülhallgató

A bolti átvételt a rövid, 5 napos határidő miatt két százalékkal többen választották idén a kiszállításnál (49%), amely kompakt méretű termék esetén idén már easybox csomagautomatába is lehetséges (1-8 napon belül), míg a nagyméretűek legfeljebb 10 napon belül jutnak el a vásárlóhoz.

Az Extreme Digital

A cég 2001-ben indult az útjára két fiatal magyar vállalkozó kezében. 2004-ben úttörőként az interneten is árusítani kezdte az akkor még főként digitális fényképezőgépekből és számítástechnikai eszközökből álló termékkínálatát, amely mostanra több száz egyéb kategóriával bővült. A jelenleg országszerte 17 szaküzletet működtető Extreme Digital 2015 és 2018 között minden évben a legnagyobb forgalmú hazai e-kereskedője volt a GKI e-kereskedelmi toplistája alapján. Az Extreme Digital 2019 márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az eMAG-gal. A fúzióval egy 800 dolgozót foglalkoztató, több, mint százmilliárd forint nettó árbevételű vállalat jön létre a magyar piacon, a cél ennek megháromszorozása öt éven belül.

Szóljon hozzá!