ZETApress

hírportál

Villanybusz Kelenföldön

Elektromos autóbuszt próbálhatnak ki Budapesten. MAN Lion’s City E típusú busz áll forgalomba a 105-ös viszonylatán. Ma és holnap forgalomban teszteli a BKK szolgáltatója, a VT- Arriva az MAN Lion’s City E típusú elektromos autóbuszt – tudtuk meg a kelenföldi déli sajtóbemutatón. Az előzmények idekattintva olvashatók.

A zéró káros-anyagkibocsátással rendelkező busszal Budapesten, az Apor Vilmos tér és a Gyöngyösi utca között közlekedő 105-os járaton találkozhatnak az érdeklődők. – A jelenlegi teszt célja, hogy kiderüljön, hogyan tudnak megfelelni az elektromos buszok az intenzív nagyvárosi közösségi közlekedés által támasztott kihívásoknak – hangsúlyozta Szepesi Péter, a VT-Arriva ügyvezető igazgatója.

A teljesen alacsony-padlós, 12 méter hosszú MAN Lion’s City E hivatalosan 2018-ban mutatkozott be a hannoveri IAA-kiállításon. A Budapestre érkezett bemutató busz egyszerre 90 utas szállítására alkalmas, utasterében 29 ülőhely áll rendelkezésre. Az akkumulátor-technológiás hajtásláncnak köszönhetően a hagyományos motorral szerelt változathoz képest néggyel több ülőhely alakítható ki utasterében, mivel az akkumulátorok az ütközőzónán kívül, a jármű tetején kaptak helyet. A kerekesszékkel és a babakocsival utazók le- és felszállását a középső ajtónál kihajtható rámpa segíti.

A Lion’s City E hajtásáról 240 kW maximális teljesítményű elektromotor gondoskodik, amely a 480 kWh összteljesítményű, NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 – ideális használati körülmények esetén – akár 270 kilométert is meg tud tenni. Intelligens telephelyi töltéssel rendelkezésre állása tovább optimalizálható.

Tervek szerint a közeljövőben zéró emissziós buszok váltják le a jelenlegi dízel járműveket a nagyvárosokban, ezért a BKK legjelentősebb külső szolgáltatójaként már most keressük azokat az alternatívákat, amelyekkel meg tudunk felelni a jövő elvárásainak – hangsúlyozta Szepesi Péter hozzátéve: az MAN Lion’s City a cég budapesti flottájának jelentős alkotja, amellyel eddig kedvező tapasztalatokra tettek szert.

Az MAN Lion’s City E első két tesztpéldánya tavaly decemberben állt forgalomba Hamburgban. Ebben az évben pedig 15 darab további példány tesztelése kezdődött el öt európai országban (Németország, Spanyolország, Luxemburg, Belgium és Franciaország). Az első sorozatgyártású példányok kiszállítása pedig 2020 utolsó negyedévében indulhat el – mondta Tordai Balázs, az MAN termékmenedzsere.

MAN Lion’s City E műszaki adatok:

Hosszúság: 12.185 mm
Szélesség: 2550 mm
Magasság: 3220 mm
Központi elektromotor teljesítménye: 160 kW (218 LE) tartós, 270 kW (367 LE) maximális
Elektromotor maximális nyomatéka: 2100 Nm
Akkumulátor: 6 darab lítiumion akkumulátorból álló modul
Akkumulátor kapacitás: 480 kWh
Töltés: max. 150 kW( DC)
Töltési idő: kb. 3 óra
Hatótáv: 200 km (minden körülmény között), 270 (kedvező használati körülmények esetén)
Fűtés és légkondicionálás: Fűtésre és hűtésre egyaránt használható, automatikus szabályozású rendszer, elektromos hőszivattyús tető-légkondicionálóval és elektromos fűtőelemekkel (fűtőteljesítmény, 30 kW) + Alternatív tüzelőanyaggal ( HVO, biodízel) működő kiegészítő fűtés

VT-Arriva

A VT-Arriva a hazai autóbuszos személyszállítási piac meghatározó szereplője. A cég 1999 óta van jelen a fővárosban. 2012 májusától a BKK vállalkozójaként vesz rész a fővárosi közösségi közlekedés lebonyolításában és évente összesen több mint 300 millió utast szállít. A társaság az egyik legmodernebb és legfiatalabb buszállománnyal rendelkezik Magyarországon. A VT-Arriva Kft. többségi tulajdonosa az Arriva Hungary Zrt, mely az Arriva-csoport és a Deutsche Bahn csoport tagja.

Szóljon hozzá!